WYSIWYG och camo cloaks

Regelfrågor och förslag på husregler
ExNihilo

WYSIWYG och camo cloaks

Inlägg av ExNihilo »

Tja, hur hårt brukar WYSIWYG tillämpas på turneringar när det kommer till camo cloaks? Det är nämligen så att jag har en IG-arme med skogssridstema och de flesta gubbarna har någon form av kamoflagenät (hjälm, vapen eller både och) ditsatta på dem.

Något som gör saken ännu mer invecklad är att jag snart ska spela en turnering med veteraner i listan, både med och utan forward sentries-dokrinen (camo cloaks dvs.). Tror ni att folk kommer att klaga eller är det okej som jag kör nu?

Så här ser de ut för övrigt. Ursäktar mig på förhand för den inte alltför fantastiska bildkvaliteten.
Bilagor
IMG_0121.JPG
(204.66 KiB) Nerladdad 590 gånger

Användarvisningsbild
L3go

Re: WYSIWYG och camo cloaks

Inlägg av L3go »

För mig skulle det vara en enkel fråga. Hur tydlig är skillnaden på dem med och utan kloaker?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

ExNihilo

Inlägg av ExNihilo »

Just det är grejen, det är ingen skillnad just nu. I och med att man byter doktriner på dem från turnering till turnering vore det bäst om man kunde köra med något som funkar till både det ena och det andra.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Ok. Ställde du fram du två squads som ser ut som gubben på bilden och hävdade att bara en av dem har cloaks, skulle jag nog bli lite putt.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

ExNihilo

Inlägg av ExNihilo »

Ok, men säg att jag förstärker kamouflaget på enheten med camo cloaks så man ser skillnad på dem. Skulle du köpa att den andra enheten inte har camo cloaks trots att även de har lite kamoflagenät?

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Jag tror inte jag skulle klaga så länge som man ser tydlig skillnad på en en enhet med och en utan cloaks. Kamouflage som dekoration är helt okej, men det gäller ju att de enheter som har cloaks klart och tydligt sticker ut från de som inte har det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Precis, så länge det är tydligt vad som är cloaks (förslagsvis någon form av cloaks ;)) så är det helt ok att resten har lite kamo på sig.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Ja, ge cloakpojkarna en slängkappa eller en söt scarf!

Ekeblad

Inlägg av Ekeblad »

Har just satt ihop 5 sniper scouts (sm). 4 av 5 har camo cloaks på sig, fanns inte mer överkroppar i lådan med camo cloaks, den siste blev eb missile launcher gubbe. Hur funkar detta , måstr jag köpa en ny box med snipers för att få en till cloak? Måste alla i squaden ha synliga cloaks på sig för att man skall kunna köpa camo cloaks till sqaden? Mvh
Martin

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Det finns ihoprullade kappor till de andra.

Skriv svar