En ganska konstig fråga om IG

Regelfrågor och förslag på husregler
Silversixx

En ganska konstig fråga om IG

Inlägg av Silversixx »

Satt och läste igenom IG-codexen på toaletten, vilket för övrigt är världens bästa plats för codexar. Jag läste för en gångs skull HQ-delen ordentligt (för jag har ju alltid kört med Primaris) och slogs av att min egna hjärna slog knut på sig själv, eller att jag helt misslyckades med att fatta...

Under Specialkaraktärernas entry till HQ (Creed, Kell och Straken) så står det att de "One company command squad in your army may replace its Company commander with X". I Kells fall handlar det om att byta en av veteranerna.

Eftersom det entriet specifikt är i gråa rutor precis som techpriesten och prällen (som har en text som specifikt säger att de aldrig nånsin räknas in till HQ-choiset i form av begränsningar) så antar jag att det handlar om en uppgradering till ens command squad. Men det är bara mitt antagande, så frågeställningen blir:

Skulle Creed, Straken samt Kell ta upp antingen tre HQ-slots (eftersom de köps i HQ-delen)
Tar de upp två (Kell och Creed byter ut gubbarna i Command squaden och stackars Straken får stå själv och skämmas)
Tar de upp en slot (Alla hoppar in i en command squad och myser över att de är så balla och kostar enormt mycket poäng tillsammans)

Jag personligen har jättesvårt att forma en åsikt i frågan så jag vill kolla med nån som faktiskt har det rätta svaret, alternativt att det kanske blir en FAQ-grej (Ja jag vet, det är sjukt konstigt och dåligt att ha en command squad på 300 poäng innan uppgraderingar).

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: En ganska konstig fråga om IG

Inlägg av Nefrums »

nej, de är inte egna HQ choise.

Både creed och straken ersättert en company commander.. Så skall du ha båda med måste du köpa två company command squads..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jag reagerar på "May". Men antar att det är samma som "must"...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

May betyder att de får ersätta sin company commander med en special caracter. Och det finns inget annat sätt att köpa de karaktärerna.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Nefrums skrev:May betyder att de får ersätta sin company commander med en special caracter. Och det finns inget annat sätt att köpa de karaktärerna.
Damn, det hade ju varit grymt ballt med alla tre i en command squad. Det hade nog dessutom varit extremt dåligt sett till poängen och kompavdraget på drygt 25 minus :D

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

du kan fortfarande trycka in 4 special caracters i en command squad.. Straken, kell, norc och Yarek. :lol:

Skriv svar