Alright. En relaterad fråga:
Räknas det som no retreat om man med en inquisitor väljer att lyckas med sitt test automatiskt efter att ha förlorat en strid? Har alltid spelat det som att det givetvis är no retreat, men nu har jag börjat fundera på wordingen.
"...or to
automatically pass them for some reason (They may have the 'fearless' special rule, be subject to a wow or some other special rule)."
"These units to not take Morale checks and will
never fall back"
Mina funderingar här ligger över vad automatically innebär i det här fallet. Syftar automatiskt på det faktum att man inte behöver slå tärningarna eller det faktum att enheten inte har något val annat än att stå kvar? För i inquisitorns fall är det ju faktiskt inte ett automatiskt klarat moraltest, man måste välja vad man ska göra.
Vet inte om frågan var oklar, får förtydliga den imorgon i så fall. Och om det verkar som jag greppar efter halmstrån så är det mest för att jag tycker det är kul att diskutera sådana här saker, inte för att jag letar hål i reglerna att missbruka

.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"