Zogwort & Poison
Zogwort & Poison
Satt och tittade lite på Zogwort och hans Nest of Vipers. Hans attacker är som bekant giftiga och woundar på 2+. Det finns dock ingen hänvisning till regeln Poisoned Weapons eller regelboken. I alla andra fall som jag hittat i mina Codexar (inklusive de två andra poisoned- vapnen i Ork Codexen) finns det sådana hänvisningar (förutom DE, men den är så gammal så det fanns inget att hänvisa till).
Ska hans attacker använda regeln för Poisoned Weapons eller woundar han helt enkelt bara allting på 2+?
Den exakta formuleringen: All of Zogwort's Attacks are poisoned attacks that always wound on a 2+.
Man är noga med att skriva Attacks (för att visa att det rör närstridsattackerna antar jag), men man gör ingen hänvisning till Poisoned Weapons (eller regelboken) som man gör i de två andra fallen i Codexen.
Egentligen skulle det inte spela någon roll om det inte vore för att han kan råka få ett Power Weapon i närstrid.
Ska hans attacker använda regeln för Poisoned Weapons eller woundar han helt enkelt bara allting på 2+?
Den exakta formuleringen: All of Zogwort's Attacks are poisoned attacks that always wound on a 2+.
Man är noga med att skriva Attacks (för att visa att det rör närstridsattackerna antar jag), men man gör ingen hänvisning till Poisoned Weapons (eller regelboken) som man gör i de två andra fallen i Codexen.
Egentligen skulle det inte spela någon roll om det inte vore för att han kan råka få ett Power Weapon i närstrid.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Re: Zogwort & Poison
Förstår inte riktigt frågan.
Han har ett poisened weapon, och styrkan är att det woundar på 2+. Ibland kan han få powerweapon, och då woundar han på 2+ med no save.
Han har ett poisened weapon, och styrkan är att det woundar på 2+. Ibland kan han få powerweapon, och då woundar han på 2+ med no save.
jag tycker att det skall spelas som possion i regelboken, dvs wond på 2+ med rr mot T4 och mindre.
Senast redigerad av 1 Nefrums, redigerad totalt 19 gånger.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
känns som om de är poisoned och inte bara 2+ to wound.
inte riktigt rätt skrivet dock så jag skall inte svära på det.
mutt: tror han undrar på om han får återrulla misslyckade skadningar om han matchar eller övervinner motståndarens tuffhet med sin styrka.
inte riktigt rätt skrivet dock så jag skall inte svära på det.
mutt: tror han undrar på om han får återrulla misslyckade skadningar om han matchar eller övervinner motståndarens tuffhet med sin styrka.
Ja' än't bittä'!
Eftersom det står att de är "poisoned attacks" så skulle jag säga att de är poisoned weapons.
Troligtvis är det ju så att det menas att han har ett Poisoned Weapon (även om det inte blir så om man kör RAW).
Grejen är ju den att om det inte skulle räknas som Poisoned Weapon så kan han få ett Power Weapon som woundar på 2+ (med maximalt 8 attacker om man får räkna bonusattackerna).
Grejen är ju den att om det inte skulle räknas som Poisoned Weapon så kan han få ett Power Weapon som woundar på 2+ (med maximalt 8 attacker om man får räkna bonusattackerna).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
klart possion weapon kan ignorera armour, tex alla tyramid MC kan det. Men det beror på om någon av effecterna facktiskt är ett cc vapen. Om båda är det så kan man inte använda båda, i zogwarts fall är det ganska tydligt att possion effekten i alla fal inte är ett cc wapen.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Kan ju jämnföras med Genestealers, om de tar toxinsacs så förlorar de ju inte rending i CC. Inte svårare än så.
fast det är inte samma sak då tyranider har en special regel som säger att de kan använda fler olika cc wapen