Gate of Infinity och Locator Beacons
Gate of Infinity och Locator Beacons
Titeln säger allt: kan man använda Locator Beacons för att inte scattra med GoI?
Re: Gate of Infinity och Locator Beacons
yep, sålänge den befann sig på planen från början på rundan. dvs du kan inte podda ner och deepa till den.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
enda kravet är att den skall ha funnits på planen vid början av rundan, så om man har den på en scout bike kan man boosta iväg och med den och sen trolla sig dit.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Men Homer och GoI funkar inte ihop va?
Tackar för svaren!
Och nej, GoI och homer funkar inte ihop, då dom inte räknas som att dom teleporterar (i min mening).
Och nej, GoI och homer funkar inte ihop, då dom inte räknas som att dom teleporterar (i min mening).
Har en liten följdfråga på det här. Om man placerar ut en squad Vanguard Veterans (med Jump Packs (för att följa RAW)) med en Librarian på plan och har ett par Scout Bikes med Locator Beacon, kan man inte då assaulta första rundan?
Scout Bikes använder sin scout move för att komma 12" ifrån fienden. I runda 1 använder Librarian GoI och deep strikear till Locator Beacon, inom 6" så man inte scattrar. Vanguards använder sin Heroic Intervention och får assaulta efter deep strike.
Är det helt ok, eller har jag missat något?

Scout Bikes använder sin scout move för att komma 12" ifrån fienden. I runda 1 använder Librarian GoI och deep strikear till Locator Beacon, inom 6" så man inte scattrar. Vanguards använder sin Heroic Intervention och får assaulta efter deep strike.
Är det helt ok, eller har jag missat något?

-
Bengtsson den yngre
De får väl inte använda HI om de är joinade av en IC?
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
- speedfreek
Aegd av Bengan!
Tänkte väl att det var för bra för att vara sant. 
Men de kan ju deepstrika utan libarian så varför ha honom där
Taktiken funkar en gång iaf.