2 SW-frågor:

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
L3go

2 SW-frågor:

Inlägg av L3go »

1. Under "tempests wrath" står det att "clear terrain" räknas som dangerous för deep-strike:ande gubbs. innebär detta att drop pods inte får deepa inom denna 24"-bubbla, eller har jag missuppfattat det här helt?

2. Hur fungerar poängräkningen för wolf guard igentligen? jag tänker då på dem som "detach:as" till andra squads. får man full poäng om en eventuell WG squad dör, eller läggs deras kostnad till de VP man får om man dödar den squad de detach:ats till? detta har säkert retts ut innan, men orkar inte rota bakåt ett halvår i tiden.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: 2 SW-frågor:

Inlägg av Katarsis »

1. Du har missuppfattat det. Dangerous terrain gör helt enkelt att Drop Podden får ta ett Dangerous terrain-test om den Deepar inom Tempest Wrath-arean, d.v.s. får ett weapon destroyed (eftersom den redan är immobilised) på en etta.

2. Du lägger till Wolf Guardens poängkostnad på den enhet han väljer att leda. Finns det Wolf Guards kvar i en enhet så räknas enheten som att den kostar lika mycket som de kvarvarande Wolf Guardsen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
L3go

Re: 2 SW-frågor:

Inlägg av L3go »

Attans. Ja, det verkade för bra för att vara sant.
Gracias.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar