Mephiston/Sanguinator fråga
Mephiston/Sanguinator fråga
Så de är inte IC och får inte joina en enhet. Men kan en IC joina dem? I BBB (nån sida) muttras det om att en IC inte kan joina monster eller speciella singel karaktärer. Så vad gäller för dessa?
Följd fråga:
En Techmarine har samma problem, kan han joinas av en IC? OM så vad är skillnaden mellan dem?
Följd fråga:
En Techmarine har samma problem, kan han joinas av en IC? OM så vad är skillnaden mellan dem?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Re: Mephiston/Sanguinator fråga
Sanguinor och Mephiston kan inte bli joinade utav något, de är precis som en MC.
Det var min tolkning med! Dock när man frågade regelkunniga På RydCon så blev svaret ett annat. Så jag ville mest veta för om de nu kan joinas så.... jäklars.
Vilken regel är det man hänvisar till egentligen (förutom common sense) de är ju inte MC så det kan man ju argumentaer mot rätt effekltivt.
Vilken regel är det man hänvisar till egentligen (förutom common sense) de är ju inte MC så det kan man ju argumentaer mot rätt effekltivt.
De är en singel karaktär men inte independent, precis som lone wolf och Techmarine(tror jag inte har IC special rule?).
-
Jocke Rapp
- Site Admin
En IC får inte joina en enhet som alltid består av en modell.
Ah så var det klart. Tack och bock.
Följdfråga: en IC får joina en enhet med MCs, eller hur?
Ja. Det är bara vehicle squadrons och enheter bestående av en modell som de inte får joina.lurräven skrev:Följdfråga: en IC får joina en enhet med MCs, eller hur?
förutom om den är en ic.Jocke Rapp skrev:En IC får inte joina en enhet som alltid består av en modell.
Precis, ICs får joina andra ICs men inte enheter som består alltid består av en modell (vilket jag tolkar som alla enheter som består av 1 modell vid en matchs början, eller har jag fel där?)
Alexander Merinen