Funkar hood och runor mot psykers som trollar inifrån bilar?
Funkar hood och runor mot psykers som trollar inifrån bilar?
Reglerna för hood, runor och Shadow in the warp är ganska lika, och i nya tyranid FaQn så står det att shadow in the warp inte påverkar psykers som trollar inifrån bilar.
Det finns så vitt jag kan hitta inget i reglerna som säger huruvida någon av dessa effekter funkar mot psykers i bilar eller inte.
Det har alltid spelats som att alla dessa effekter påverkar psykers i bilar, för det har inte egentligen funnits några argument mor det.
Så ska tyranid faqn tolkas som att man är säker mot allt magiförsvar om man sittern i en bil?
Jag kan tycka att runorna funkar i och med att de påverkar alla magiker på plan, medans hood och shadow in the warp bara påverkar psykers inom en viss range, vilket tydligen inte ska inkludera psykers i bilar..
Det finns så vitt jag kan hitta inget i reglerna som säger huruvida någon av dessa effekter funkar mot psykers i bilar eller inte.
Det har alltid spelats som att alla dessa effekter påverkar psykers i bilar, för det har inte egentligen funnits några argument mor det.
Så ska tyranid faqn tolkas som att man är säker mot allt magiförsvar om man sittern i en bil?
Jag kan tycka att runorna funkar i och med att de påverkar alla magiker på plan, medans hood och shadow in the warp bara påverkar psykers inom en viss range, vilket tydligen inte ska inkludera psykers i bilar..
Re: Funkar hood och runor mot psykers som trollar inifrån bilar?
Det handlar väl mer om vad man påverkar, eller försöker påverka.
Shadow in the Warp funkar inte på dem i bilar eftersom den inte försöker nullifiera själva spellen (som oftast riktas utanför bilen) utan snarare är en förmåga som påverkar psykern i sig. Att till exempel space wolfs runic weapon och andra liknande saker inte skulle kunna nullifiera en spell bara för att den kastas ut ur en bil verkar konstigt (å andra sidan är det även konstigt att shadow in the warp inte påverkar psykers i bilar, det är trots allt i warpen som shaddown är och det var ju precis vad tyranids behövde - att bli ännu sämre mot det i bilar (NOT))). Sedan hade jag kunnat acceptera svårigheten att nullifiera en spell som kastas i en bil på enheten som sitter i bilen, men sådant skiljer inte de flesta dispellföremål på.
Shadow in the Warp funkar inte på dem i bilar eftersom den inte försöker nullifiera själva spellen (som oftast riktas utanför bilen) utan snarare är en förmåga som påverkar psykern i sig. Att till exempel space wolfs runic weapon och andra liknande saker inte skulle kunna nullifiera en spell bara för att den kastas ut ur en bil verkar konstigt (å andra sidan är det även konstigt att shadow in the warp inte påverkar psykers i bilar, det är trots allt i warpen som shaddown är och det var ju precis vad tyranids behövde - att bli ännu sämre mot det i bilar (NOT))). Sedan hade jag kunnat acceptera svårigheten att nullifiera en spell som kastas i en bil på enheten som sitter i bilen, men sådant skiljer inte de flesta dispellföremål på.
deras faq team röker svamp som vanligt. men eftersom hood riktiar sig mot spellen inte mot psykern så vet jag inte. Det undantag jag skulle kunna köpa är tex fortune om det läggs på en enhet som sitter i samma bil som farseern men det hela skulle bara bli sjukt.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Om t.ex. hood inte fungerar på någon som trollar inifrån en bil borde det inte gå att försvara sig utåt med en hood från en bil heller
.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
enklast är nog bara att säga att tyranid faqn är ologisk och inte låta den påverka nåt annat än Shadow in the warp..
wOrd
- theWatchman
Absolut! Hood o liknande ska helt klart funka mot magi från bilar!
jag bettar en öl på att GW ändrar den tolkningen i faqn...
Håller med.Nefrums skrev:enklast är nog bara att säga att tyranid faqn är ologisk och inte låta den påverka nåt annat än Shadow in the warp..
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
The Tyranids may be stong but they can not penetrate the mighty tanks of the space marines with their puny psychic abilities. Mouhahaha 
Sätter INTE emot Jeppas bet!
Sätter INTE emot Jeppas bet!