använda stora 2hands vapen som PW/fistar

Regelfrågor och förslag på husregler
Blom

använda stora 2hands vapen som PW/fistar

Inlägg av Blom »

hur WYSIWYG dödad blir man om man använder någon form av stora 2 hands vapen som power fist eller power weapon?

Tänkte det skulle bli coolt med en enhet choosens för 4 bär på stora 2hands vapen, och nu har dem ju tagit bort 4th's great weapon choas har :(
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Mortarion

Re: använda stora 2hands vapen som PW/fistar

Inlägg av Mortarion »

Som fist känns det tveksamt. Det kommer inte att se speciellt fist-likt ut. Som power weapon ser jag inga större problem med det så länge vapnet lyser eller har kraftkablar kopplat till sig.

Blom

Inlägg av Blom »

Mortarion skrev:Som fist känns det tveksamt. Det kommer inte att se speciellt fist-likt ut. Som power weapon ser jag inga större problem med det så länge vapnet lyser eller har kraftkablar kopplat till sig.
Ok tänkte på fisten i och med att det är två handat och så typ. Men skulle dem vara PW skulle dem självklart lysa eller ha kraft kablar.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Enligt mig så får man endast ha ett tvåhandsvapen om det är som Donatellos pinne eller han mörka Sithlordens vapen i stjärnornas krig.
Rättare sagt, det är nog vad jag själv max skulle godkänna. Inte någon tjock yxa som fistar. Vet inte riktigt om jag skulle tillåta något som fistar som inte ser ut som fistar i min armé.

Klart jag skulle möta en som körde så även om jag inte riktigt skulle gilla det. Han skulle även behöva upplysa om det säkert flera ggr under matchen och man skulle göra klantiga drag och sen svära lite i smyg över dåliga wysiwyg.

GLinus

Inlägg av GLinus »

Bara det är fete-stora vapen som ser ut att kunna leverera samma skada som en fist eller dunderhammare så tycker jag att det är helt ok. Kreativitet ska uppmuntras så länge det inte gör det omöjligt att avgöra vad som är vad. Hade min motståndare sagt till mig innan slaget att "de där über-stora 2h-vapnen på mina Chosen/Champar/Schassar/What-have-you's funkar som fistar", så inte fan hade jag klagat bara för att de inte råkar vara hanskformade. Bara jag kan skilja det ena från det andra och det inte är på tok för absurt så är det fin-finemang med mig.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Det finns för övrigt Eviscerators till bland annat imperial guards präster. Ett stort 2-handschainsword som räknas som en powerfist med +1D6 på AP. Så helt omöjligt kan det inte vara.

Skriv svar