Oooh, hot hot hot!

Regelfrågor och förslag på husregler
Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Oooh, hot hot hot!

Inlägg av Mork »

Ok.

Jag kikade runt lite men blev skeptisk...

Min fråga gäller plasmavapen och overcharge. Jag har antagligen fel och kommer skämmas länge men,

- Räknas verkligen hit-modifiers in gällande "get's hot"?

Alltså, om man skjuter OC-plasma på en flyer eller något annat som av någon anledning ger mig -1 för att träffa, resulterar då ett tärningsrull på 2 i att
min stackars skytt bränner ihjäl sig på pipan?

Och således blir enheter som på något sätt får plus på sitt skytterull, helt immuna mot "get's hot"?

Bombis på att detta diskuterats förr, men hittade inga svar från pålitliga källor.
Mork, the articulate ork!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Oooh, hot hot hot!

Inlägg av daskad »

Som jag har förstått det så är 1:or alltid 1:or. Därmed kan du inte bli immun mot Gets Hot.

Däremot så är det precis som du säger med att om motståndaren har -1 to hit. Så dör din modell på 1-2 med Gets Hot
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Oooh, hot hot hot!

Inlägg av Elevatorlake »

Kolla sidan 1 på designers commentary and you shall find :)
Q: When making a hit roll with a supercharged plasma weapon, do you determine whether a ‘1’ was rolled before or after applying re-rolls and modifiers?

A: You apply all re-rolls and modifiers first.
For example, if, after re-rolls and modifiers, the final result is then a 1 (or counts as a 1, as explained above), then the supercharged plasma weapon injures or kills the firer.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Oooh, hot hot hot!

Inlägg av Mork »

Ok.

Tackar för er visdom.

(skyndar iväg till ett mörkt hörn och provar på hur det känns att skämmas lite). :wub:
Mork, the articulate ork!

Skriv svar