Deffkoptas bas

Regelfrågor och förslag på husregler
Dennis P
Inlägg: 26
Blev medlem: 22 sep 2009, 12:52

Deffkoptas bas

Inlägg av Dennis P »

Hej jag funderar på vilken storlek en deffkopta flyingbase har? och kommer folk tycka det är ok med en "vanlig" bas till deffkoptas.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Deffkoptas bas

Inlägg av Mutt »

Defkoptas har den som space marine speeders har - inte den som eldar jet-bikes har. Uppskattnignsvis rör det väl sig om 60mm eller så. Vanlig eller flying är väl ingen skillnad, så länge man förstår att det är en skimmer.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Deffkoptas bas

Inlägg av Mortarion »

Dennis P skrev:Hej jag funderar på vilken storlek en deffkopta flyingbase har? och kommer folk tycka det är ok med en "vanlig" bas till deffkoptas.
En vanlig 60mm-bas med flygpinne på borde fungera. Några andra varianter av vanlig bas tror jag dock inte på.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Deffkoptas bas

Inlägg av Nefrums »

jag skulle tycka att jetbikes bör ha samma bas som bikes..

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Deffkoptas bas

Inlägg av Mutt »

Man kan tycka vad man vill, men de har en viss sorts bas, och då är det den som gäller om inte motståndaren går med på annat.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Deffkoptas bas

Inlägg av HeadWar »

Intressant, de stora flying-baserna är 60mm, och "60mm-baserna" är nästan 65mm.

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Deffkoptas bas

Inlägg av fjugin »

Det finns två typer av icke-flygarbas-60mm-baser. Det finns baserna man får med dreads, med riktiga kanter, som är större än 60mm och de som man får till weapon teams (?) som är ungefär halva höjden av vanliga baser och som är precis lika stora som flygbaserna.

Jag gjorde misstaget att blanda in några få icke-flyg (med låg kant) baser bland mina deffkoptas, och avsaknaden av den lilla upphöjningen som flygbaserna har mot mitten av basen syns mycket tydligare än man kan tro.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Deffkoptas bas

Inlägg av imp »

fjugin skrev:Jag gjorde misstaget att blanda in några få icke-flyg (med låg kant) baser bland mina deffkoptas, och avsaknaden av den lilla upphöjningen som flygbaserna har mot mitten av basen syns mycket tydligare än man kan tro.
Ja, upphöjningen är ful och ska helst undvikas helt
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar