Run move

Regelfrågor och förslag på husregler
Blom

Run move

Inlägg av Blom »

Om man inte får skjuta för man inte run'a heller va?

Kommer inte ihåg ordningen för run men det är väll "instead of shooting.." så kan man inte skjuta kan man inte run'a då va?

Senariot är ifall Mandreaks som inte kommit fram än för göra ett run move eller inte.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

bjorn_nilsson

Re: Run move

Inlägg av bjorn_nilsson »

Jo - du kan springa även om du inte har skjutvapen. Pistoler och gevär gör en inte snabbare.

Ghurt

Inlägg av Ghurt »

Men man springer snabbare med kniv? 8-)

egge

Inlägg av egge »

20 kilo < 1 kilo

Jag skulle säga att kniven faktiskt får dig att springa fortare.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

men om man har ett skjutvapen eller inte påverkar inte huruvida saker som inte får skjuta får lov att springa..

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

skulle vilja påstå att om du har vapen eller inte spelar ingen roll.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Det står klart och tydligt att mandrakes inta kan göra annat än att gå 6". Till och med att de inte kan göra fleet of foot move. Så det blir till att lunka sakta och fint med sina mandrakes innan de bahagar bestämma var de är.

Blom

Inlägg av Blom »

Mutt skrev:Det står klart och tydligt att mandrakes inta kan göra annat än att gå 6". Till och med att de inte kan göra fleet of foot move. Så det blir till att lunka sakta och fint med sina mandrakes innan de bahagar bestämma var de är.
Fan det hade jag missat. Aja få 18+4+d6+6" utan att någon kan göra något åt dem duger rätt bra det med.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Mutt

Inlägg av Mutt »

blom skrev:
Mutt skrev:Det står klart och tydligt att mandrakes inta kan göra annat än att gå 6". Till och med att de inte kan göra fleet of foot move. Så det blir till att lunka sakta och fint med sina mandrakes innan de bahagar bestämma var de är.
Fan det hade jag missat. Aja få 18+4+d6+6" utan att någon kan göra något åt dem duger rätt bra det med.
Glöm inte en baslängd. 18+4+1+d6+6.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Mutt skrev:
blom skrev:
Glöm inte en baslängd. 18+4+1+d6+6.
Glöm inte heller att de är kassa i närstrid!

Skriv svar