Timing "at the beginning of"
Timing "at the beginning of"
Det finns ju massor med abilities som ska användas "at the beginning of" någon fas, och även en del andra saker som ska göras i början av en fas, t ex att slå för Reserves. I vilken ordning gör man dessa? Current player's choice, förslagsvis.
Extra intressant blir det när båda spelarna ska göra någonting, t ex Null Zone (motståndaren måste slå om lyckade invu-saves) och Spirit of the Martyr (enheten får ett invu-save). Här kan det kanske vara lämpligt att båda spelarna väljer dolt vilket man tänker göra, och sedan visar samtidigt.
Extra intressant blir det när båda spelarna ska göra någonting, t ex Null Zone (motståndaren måste slå om lyckade invu-saves) och Spirit of the Martyr (enheten får ett invu-save). Här kan det kanske vara lämpligt att båda spelarna väljer dolt vilket man tänker göra, och sedan visar samtidigt.
-
Silversixx
Re: Timing "at the beginning of"
Den lösningen försvann tyvärr när folk började tävla på riktigt.pära skrev:4+!
Lite synd, jag vann rätt många avgörande beslut med 4+...
Det här faller under kategorin: Mu skall vi snegla lite på världens största samlarkortspel, och sno lite timing-regler från det spelet. För jag har LÄNGE saknat ordentliga timing-regler i 40k.
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
- speedfreek
Jag blandade friskt med reservslag och Doom/Fortune men sa till i förväg utom i ett slag när jag var för trött.
Då flyttade jag in lite reserver också, vilket är fel, men i övrigt är det mest bara att köra på...
Då flyttade jag in lite reserver också, vilket är fel, men i övrigt är det mest bara att köra på...
jag tycker att det är lättast om man kör som i alla andra faser i spelet, dvs spelaren vars runda det är bestämmer i vilken ordning saker händer..
- theWatchman
Jag tycker man kan köra som Pelle, först börja med lite vanlig movement sen lägga fortune sen komma in med någon reserv gå till baka till lite vanlig movement och tillsist komma på att det är någon mer reservenhet som man ska flytta in 
- speedfreek
Jag är inte van att bli bakfull!
- theWatchman
Men jag tycker det var roligt o se dej förvirradspeedfreek skrev:Jag är inte van att bli bakfull!
Men i ärlighetens namn tycker jag matcherna blir minst 1000% roligare om man inte är så himla anal på exakt när allt skall göras..
Senast redigerad av 1 theWatchman, redigerad totalt 17 gånger.
Kan bara hålla med till 1000%!!theWatchman skrev:
Men i ärlighetens namn tycker jag matcherna blir minst 1000% roligare om man inte år så himla anal på exakt när allt skall göras..