Hjälp character
-
dempaattack
Hjälp character
Hej alla. Det kom upp en sak idag vi undrar över i vår grupp.
En independet character joinar en enhet. Både Enheten och karaktären dör i shooting phase.
Räknas karaktären som en separat enhet?
Objektive card overwhelming firepower. Räknas det som man har dödat 2 enheter då? Eller bara 1?
En independet character joinar en enhet. Både Enheten och karaktären dör i shooting phase.
Räknas karaktären som en separat enhet?
Objektive card overwhelming firepower. Räknas det som man har dödat 2 enheter då? Eller bara 1?
Re: Hjälp character
Ja. De är två enheter. Samma sak om du haft enheten i en Rhino och den hade sprängts och tagit alla med sig. Två entries i listan, två killpoints. 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
dempaattack
Tack. Finns det någon stans i regelboken om det?
Reglerna som definierar Units. precis i början av boken.dempaattack skrev:Tack. Finns det någon stans i regelboken om det?
-
dempaattack
Ok tack för hjälpen
/ Dennis
/ Dennis
-
Montrovant
"While an Independent Character is part of a unit, he counts as part of the unit for all rules purposes" - från reglerna för independent characters. Jag läser det som att de räknas som en enhet.
Och om jag läser defintionen av units står det: "A unit usually consists of several models that have banded together, but a single, powerful model, such as a lone character [...] is also considered a unit in its own right."
Som jag läser detta räknas de absolut som egna units när de är ensamma. Men när de inte är ensamma är de del av en annan unit.
Och om jag läser defintionen av units står det: "A unit usually consists of several models that have banded together, but a single, powerful model, such as a lone character [...] is also considered a unit in its own right."
Som jag läser detta räknas de absolut som egna units när de är ensamma. Men när de inte är ensamma är de del av en annan unit.
-
dempaattack
Ok. Och svaret blir då`???
Att jag och jättemånga spelare är med Serpent. De är två units när det gäller kill points.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
dempaattack
Ok. Men hur gör man på turneringar?