30k: Mechanicum Dominus Magos bas-storlek

Regelfrågor och förslag på husregler
Daphnia Pulex

30k: Mechanicum Dominus Magos bas-storlek

Inlägg av Daphnia Pulex »

Skaffade en Titan Tech-Priest som jag ska använda som min Dominus Magos i en 30k armé, men är lite osäker på hur stor has bas ska vara. Jag antog först att det borde vara en 32mm då det är vanligt för modeller med Toughness 4, men vissa säger att den ska vara större. En del säger 40mm, andra 50mm.

Det står inte på Forgeworlds hemsida vad en Magos kommer med för bas, och bilden är något oklar. https://www.forgeworld.co.uk/en-SE/Mech ... d-Cleanser
Nån som har någon idé, eller ska jag bara ta det som passar? Vill nämligen inte dyka upp med något som anses helt galet.

Ancalagon

Re: 30k: Mechanicum Dominus Magos bas-storlek

Inlägg av Ancalagon »

Magos Dominus från FW har 40mm bas. Tech-priest dominus från GW har 50mm bas. Jag skulle säga kör det som känns rimligast för modellen av de båda. 32mm känns lite för litet.

Daphnia Pulex

Var det jag själv tyckte, så ville vara säker. Vore dumt att komma med för liten bas. Tackar för hjälpen.

Daphnia Pulex

Ancalagon skrev:Magos Dominus från FW har 40mm bas. Tech-priest dominus från GW har 50mm bas. Jag skulle säga kör det som känns rimligast för modellen av de båda. 32mm känns lite för litet.
Samtidigt vet jag inte om det är självklart. Använder modellen för Magos Caleb Decima (Titan Tech Priest) som har bättre stat-line än vad en Dominus har, samtidigt som han kommer på en 25mm bas, jämfört med dem andra. Använder man en 40mm hamnar han på samma som mina Thallax, vilket ser en aningen udda ut, men så kanske det ska vara?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Alltså du ska ju använda basen som modellen kommer med. Jag trodde du skulle bygga en magos dominus av titan tech-priest modellen. Titan Tech-priest modellen har ju redan en bas, så det finns ingen anledning att basa om då tycker jag.

Daphnia Pulex

Eh. Jag som är fumlig och oklar.
Jag menade att jag vill bygga en Dominus, men vill använda den här modellen istället för jag tycker det är bättre. Ska jag då ta en 40mm eller köra på den som den har?

Skriv svar