Chaos boon

Regelfrågor och förslag på husregler
Newyn

Chaos boon

Inlägg av Newyn »

En enhet cms med en char står i cc med en enhet marins. Char står i chalange.

Under samma I runda vinner char i challange men dör också samtidigt.
Ska man då slå på tabbellen för att se om han blir prins/spawn?
I så fall spelar det roll i vilken ordning man slog, attacker, saves etc?

Kharn blev fick en grup Wolfne på sig och dog av Frost claws som kom ifrån de som slogs utanför chalangen.
Vi slog inte på tabellen men blev osäker på vad som gäller. Spelade inge roll för slutresultatet ändåm :cry:
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Re: Chaos boon

Inlägg av Spell Familiar »

Tror det står: "At the end of the combat phase". Vilket sker efter att skador allokeras och modeller tas bort, så ni gjorde rätt. Men jag hade föredragit om man fått sitt rull på tabellen (finns ett slag som helar honom, vilket är bättre för Kharn än att bli demon-kalle)
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Newyn

Inlägg av Newyn »

Vi slog för skoj skull och han blev en spawn.
Tror det står omedelbart när han dödar en char.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Ja isf är det ju en initiativfråga. Men som spawn får han ju +1T som kan göra honom svårare att dräpa.

Min favoritboon är shrouded eller (men Gunmorph är rätt kul också, inte så bra men kul)

Newyn

Inlägg av Newyn »

Iniativet som ställde till det eftersom alla attacker var på samma I.

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Iom de nya formationerna blev det intressant att ha exakt koll på detta så jag kollade upp.
Det är omedelbart, som du sa, men frågan är om inte Initiativ-oavgjort avgörs beroende på vems tur det är.
Andra intressanta detaljer är att man inte måste vara i Challange för att få boons (enklaste exemplet är monster), det räcker med att en "Champion of Chaos" är med och dödar en karaktär i ett givet initiativ-step. Exempelvis: om Dina CSM alla slänger krak-granater i munnen på ett monster eller en demon är det ointressant vems granat som tog det sista woundet, championen tar åt sig äran oavsett. :twisted:
Jag tolkar detta som att flera karaktärer kan få vars en boon på samma kill. Om de alla är med och dödar. Kommer hända otroligt sällan men ganska ballt. :D
Dock kan man inte få samma boon 2 gånger så min förhoppning att få upp en Nurgle-bikelord till T10 funkar inte. men men T7 är inte illa :mrgreen:

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Spell Familiar skrev:Iom de nya formationerna blev det intressant att ha exakt koll på detta så jag kollade upp.
Det är omedelbart, som du sa, men frågan är om inte Initiativ-oavgjort avgörs beroende på vems tur det är.
Andra intressanta detaljer är att man inte måste vara i Challange för att få boons (enklaste exemplet är monster), det räcker med att en "Champion of Chaos" är med och dödar en karaktär i ett givet initiativ-step. Exempelvis: om Dina CSM alla slänger krak-granater i munnen på ett monster eller en demon är det ointressant vems granat som tog det sista woundet, championen tar åt sig äran oavsett. :twisted:
Jag tolkar detta som att flera karaktärer kan få vars en boon på samma kill. Om de alla är med och dödar. Kommer hända otroligt sällan men ganska ballt. :D
Dock kan man inte få samma boon 2 gånger så min förhoppning att få upp en Nurgle-bikelord till T10 funkar inte. men men T7 är inte illa :mrgreen:
I Chaosboken har jag för mig att det slumpas vilken av karaktärerna som får äran och belöningen.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar