Hur funkar intercept med SMS som inte behöver LOS mot warpspiders som är inom LOS men hoppar ur LOS när dom blir beskjutna ?
Man ser målet i movementfasen tex när dom deepar, men spiders kan ju hoppa undan när man skjuter på dom...
Enligt Swefaqen så måste man ju ha LOS för intercept...men är det tänkt att LOS måste vara innan eller efter dom gör sitt flickerjump ?
Intercept
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Intercept
Det funkar precis som vanligt. Intercept gör ingen skillnad. Du måste som vanligt ha LoS för att intercept skall "trigga" sen skjuter du precis som i skyttefasen.kraftman skrev:Hur funkar intercept med SMS som inte behöver LOS mot warpspiders som är inom LOS men hoppar ur LOS när dom blir beskjutna ?
Man ser målet i movementfasen tex när dom deepar, men spiders kan ju hoppa undan när man skjuter på dom...
Enligt Swefaqen så måste man ju ha LOS för intercept...men är det tänkt att LOS måste vara innan eller efter dom gör sitt flickerjump ?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tack !
Jag försökte förklara det för Västeråsgänget som arrade ITC, men dom höll inte med mig... SMS skjuts som vanligt alltså bara man haft LOS i movementfasen.
Jag försökte förklara det för Västeråsgänget som arrade ITC, men dom höll inte med mig... SMS skjuts som vanligt alltså bara man haft LOS i movementfasen.
Jag var inte domare men felaktigt rulat av oss helt klart. Vi ber om ursäkt
Andreas Berglund
Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018
Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018
Japp fick även samma svar från Frontline gänget. Så tummen upp på att du hitta ett fel Staffan!=)
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros
Mer ITC åt folket!
Mer ITC åt folket!