Astra Militarum TO
Astra Militarum TO
En snabb, och lite lat, fråga: När det krävs att man använder sina egna TO, måste alla IG-listor använda sig av de objektiven som kom efter codexet? Eller är det bara listor som använder sig av de detachement som kom då?
Re: Astra Militarum TO
Friendly up mellan er. På turneringar så använder man sin egna om de finns. Spelar ingen roll vilken detachment man använder.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Tack!
Jag ställde nog dock frågan lite otydligt, jag är med på grundförutsättningarna att man ska använda kort om de finns. Det jag är ute efter är om de kort som finns, vilka släpptes efter codexen och heter "cadia" snarare än astra militarum, bara ska spelas när man spelar just en cadian detachment som main, eller om det gäller för samtliga Astralistor även om de inte fyller kraven för att vara cadians?
Jag ställde nog dock frågan lite otydligt, jag är med på grundförutsättningarna att man ska använda kort om de finns. Det jag är ute efter är om de kort som finns, vilka släpptes efter codexen och heter "cadia" snarare än astra militarum, bara ska spelas när man spelar just en cadian detachment som main, eller om det gäller för samtliga Astralistor även om de inte fyller kraven för att vara cadians?
Korten gäller bara Cadian. Spelar du vanlig CAD så är det BRB korten som gäller.
Om inte TO säger annat.
Om inte TO säger annat.
Det står Cadia på lådan med korten, men i Warzone Damocles Montka så är de med som Astra Militarum Tactical Objectives inget nämnt att de bara skullu vara för Cadians.
Inte heller på korten själva står det något om cadians. Då skall man väl använda dem för Astra Militarum?
Inte heller på korten själva står det något om cadians. Då skall man väl använda dem för Astra Militarum?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
+1Horde skrev:Det står Cadia på lådan med korten, men i Warzone Damocles Montka så är de med som Astra Militarum Tactical Objectives inget nämnt att de bara skullu vara för Cadians.
Cadian finns inte som någon egen faction eller något som kan liknas vid ett Chapter (regelmässigt) och i supplementet står det tydligt att det gäller alla AM listor.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015