Om min motståndare ställer upp en tom bastion som jag hoppar in i med en av mina enheter så tar jag över byggnaden.
Men om han nu pangar ut bastionen. Får han Fb/KP för att ha dödat en modell som jag kontrollerar eller får jag det då den är köpt till hans armé?
First Blood/KP fråga
First Blood/KP fråga
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: First Blood/KP fråga
Den e ju fortfarande hans modell, köpt i hans lista.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag funderar lite på om vi spelat fel med fortifications i Sverige. På ett ställe i regelboken står det tydligt att dom är en model i din armé, ok, då borde den ge bort KP/FB.
Men under mission-delen finns denna:
ETC tolkar det som att dom aldrig ger bort first blood eller kill points. Kanske att vi borde spela det så också?Terrain & Victory Conditions
Do not include any Citadel scenery models when
awarding Victory Points or determining if a player has
any units 'on the battlefield'.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Helt klart.DHettNeck skrev:Jag funderar lite på om vi spelat fel med fortifications i Sverige. På ett ställe i regelboken står det tydligt att dom är en model i din armé, ok, då borde den ge bort KP/FB.
ETC tolkar det som att dom aldrig ger bort first blood eller kill points. Kanske att vi borde spela det så också?Terrain & Victory Conditions
Do not include any Citadel scenery models when
awarding Victory Points or determining if a player has
any units 'on the battlefield'.
Det kanske är enklare att rula så. Dock har väl fortificationer gått från att vara just terräng till att mer och mer bli "modeller" i arméerna utan att reglerna, som vanligt hängt med.
sweFAQa det kanske åt något håll?
sweFAQa det kanske åt något håll?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Nu när terräng får en egen "movementfas" i psychicfasen kanske de skulle fasas in som spelande modell 
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Tänk på att det enbart är terräng från Citadel som inte räknas. Står tydligt i reglerna. Terräng från andra tillverkare ger bort poäng. 
-
Elevatorlake
Forgeworld blir halv poäng då?Mortarion skrev:Tänk på att det enbart är terräng från Citadel som inte räknas. Står tydligt i reglerna. Terräng från andra tillverkare ger bort poäng.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets