Hur fungerar Green Tide
Hur fungerar Green Tide
Hej,
Funderade på att använda mig av Green Tide men jag förstår inte riktigt hur den uppsättningen fungerar. Så några frågor:
* Hela 10 units med boys och 1 Warboss räknas ju som en enhet. Måste de flytta som en enhet (dvs alla måste vara inom 2") eller flyttar man varje enhet separat?
* Fortsättning på ovanstående (om alla måste flytta som en enhet), vad gäller i närstrid (kan jag anfalla tre olika units med motståndare, tänker att piling in med 100 boys mot fem gubbar blir rätt jobbigt...)
* Det utgår endast victory points om hela enheten dödas?
* Om jag väljer en Painboy och kopplar till denna formation, har alla i hela formationen 5+ inv?
Funderade på att använda mig av Green Tide men jag förstår inte riktigt hur den uppsättningen fungerar. Så några frågor:
* Hela 10 units med boys och 1 Warboss räknas ju som en enhet. Måste de flytta som en enhet (dvs alla måste vara inom 2") eller flyttar man varje enhet separat?
* Fortsättning på ovanstående (om alla måste flytta som en enhet), vad gäller i närstrid (kan jag anfalla tre olika units med motståndare, tänker att piling in med 100 boys mot fem gubbar blir rätt jobbigt...)
* Det utgår endast victory points om hela enheten dödas?
* Om jag väljer en Painboy och kopplar till denna formation, har alla i hela formationen 5+ inv?
1 + 1 Sucky aim, great leadership!
Re: Hur fungerar Green Tide
1. Ja
2. Ja - läs på om multi-Assault
3. 11 VPs
4. Ja men han ger dem Feel no pain och inte 5+ invuln.
2. Ja - läs på om multi-Assault
3. 11 VPs
4. Ja men han ger dem Feel no pain och inte 5+ invuln.
Tack för snabbt svar!
Jag menade Feel No Pain, gick lite fort där. Men det räcker med en för hela enheten alltså?
Jag menade Feel No Pain, gick lite fort där. Men det räcker med en för hela enheten alltså?
Jajamensan!Xander10 skrev:Men det räcker med en för hela enheten alltså?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Nice!
5+ Feel No Pain är ju galaxer bättre än 6+ save.
Waaagh!
5+ Feel No Pain är ju galaxer bättre än 6+ save.
Waaagh!
En fråga till. Hur många objectives kan denna formation ta? Jag hävdar hur många som helst eftersom det är flera units i formationen.
Ytterligare en fråga. Har formationen objective secured?
Ytterligare en fråga. Har formationen objective secured?
Alltså, Green Tide är ganska enkel; det är en enhet, precis som en enhet Grots, Lootas eller vadsom. Tänk sig att du har ett helt vanligt unit entry där det står:
100-300 Boys
10 Nobs
1 Warboss
Thats it.
Nej, de är inte objective secured.
100-300 Boys
10 Nobs
1 Warboss
Thats it.
Nej, de är inte objective secured.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Precis. Det är precis som när astra "mergear" sin enheter. Den stora enheten är helt enkelt en enda enhet, varken mer eller mindre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Med andra ord, blir det objectives som mission är jag rätt rökt eftersom jag inte kan ta mer än ett objective?Alltså, Green Tide är ganska enkel; det är en enhet, precis som en enhet Grots, Lootas eller vadsom.
Ponera att jag lyckas stå på två objectives, får jag välja vilket jag vill ha eller vad bestämmer det?
Om jag står på två objectives och min motståndare står vid ett av dem (han har inte objective secured), kan jag då contesta detta?
Green Tide måste ju vara skitbra när det är killpoints som gäller men annat mission så är den rätt kass? Tabla Necrons med tre Flyers lär ju inte hända...
En, annan fundering; Om jag kör multi-assault så måste ju coherencyn flyga all världens väg när man kör piling in... Hur funkar det med Piling in?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Du kan hålla vilket objective du vill och contestar resten. Men förslagsvis har du ju några till enheter i armén, en green tide kostar inte alla dina poäng.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis