Fortifications

Regelfrågor och förslag på husregler
Konfa

Fortifications

Inlägg av Konfa »

Sitter utan regelbok och blandar ihop editionerna lite. Måste man ha en "slot" för att ta en fortification, eller är de slotlösa?

Gonka Koff

Re: Fortifications

Inlägg av Gonka Koff »

Man måste ha en slot! (...det betyder ju att min tänkta lista inte funkar ... fan!)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Konfa

Inlägg av Konfa »

Skönt att krossa lite drömmar såhär en deppig fredag.

För mig satte det stopp för lite mysigt taubyggande då taucurionen inte har någon slot för en tidewall. Nu är väll det inte värsta osten att lägga poäng på en mur, men man vill ju testa alla nya leksaker.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Konfa skrev:Skönt att krossa lite drömmar såhär en deppig fredag.

För mig satte det stopp för lite mysigt taubyggande då taucurionen inte har någon slot för en tidewall. Nu är väll det inte värsta osten att lägga poäng på en mur, men man vill ju testa alla nya leksaker.
Ta en billig inquisitor och sen fortifikation ;)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Lillen skrev:
Konfa skrev:Skönt att krossa lite drömmar såhär en deppig fredag.

Ta en billig inquisitor och sen fortifikation ;)
Det finns väl ingen fortification slot i inq-detachmentet? och även om det fanns kan dom inte ta en tau-fortification skulle jag säga.
Så vill man ha en tidewall får man vackert ta en tau-CAD.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar