Jetbike bas fråga

Regelfrågor och förslag på husregler
Jesper77

Jetbike bas fråga

Inlägg av Jesper77 »

Har en del stora skimmer baser samt en hel del bike baser liggandes och har sett en hel del personer som använder sig av andra baser till sina eldar jetbikes än original, oftast är dessa baser större. Vad gäller? Får man ändra till större baser än de som man får med. Anledningen till att jag vill byta är stabilitet.

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Jetbike bas fråga

Inlägg av Flogger »

Det är väl 32mm runda genomskinliga baser som är standard. Oftast gör det inte så stor skillnad om du byter till 40mm bas typ. Men att byta till bikebas eller 60mm bas är inte ok.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Tack för snabbt svar :)

cazed

Inlägg av cazed »

Flogger skrev:Det är väl 32mm runda genomskinliga baser som är standard. Oftast gör det inte så stor skillnad om du byter till 40mm bas typ. Men att byta till bikebas eller 60mm bas är inte ok.
Var inte 60mm-basen standard för eldar jetbikes pre 2005? Är dessa äldre modeller inte okej längre?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

cazed skrev:
Flogger skrev:Det är väl 32mm runda genomskinliga baser som är standard. Oftast gör det inte så stor skillnad om du byter till 40mm bas typ. Men att byta till bikebas eller 60mm bas är inte ok.
Var inte 60mm-basen standard för eldar jetbikes pre 2005? Är dessa äldre modeller inte okej längre?
Modellerna? Absolut.
Med den basen? Absolut inte.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Talos

Inlägg av Talos »

Flogger skrev: Modellerna? Absolut.
Med den basen? Absolut inte.
Det är lite därför mina reverjetbikers står och samlar damm, jag har inte orkat köpa nya baser och basa om dem........

Skriv svar