Tyranid-tankar...

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
L3go

Tyranid-tankar...

Inlägg av L3go »

Tyranidernas förra "drop pod" hade en FAQ som uttryckligen sa att en prime inte fick åka snålskjuts med en enhet i deras spor. Nu är det ju dock en ny edition och ny codex, så vad säger ni?

Fråga två: sporocysten kan skapa ett spore mine-cluster varje runda, ger dessa kill points när man skjuter ner dem?

Hekt off topic: någon som testat att magnetat en tyrannocyte så man även kan använda den som sporocyst?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Tyranid-tankar...

Inlägg av Flogger »

1. Prime får absolut leka med warriors i pod.

2. Nej, de ger aldrig kill points oavsett var de kommer ifrån.

3. Skulle aldrig falla mig in att magneta skiten :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Flogger skrev:1. Prime får absolut leka med warriors i pod.

2. Nej, de ger aldrig kill points oavsett var de kommer ifrån.

3. Skulle aldrig falla mig in att magneta skiten :p
Sweet.. Tackar. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Jacobi

Inlägg av Jacobi »

Jag magnetade helvetet så att det går att göra både pod och minspottare. Att sätta ihop och magneta rubbet ligger nog ganska högt upp på min värsta-warhammer-upplevelse-lista, aldrig haft så mycket superlim på fingrarna! Men just delen att magneta mittdelen var rätt enkel, bara en magnet på en plastbit i mitten och förutsättningen att carapace-flikarna är utfällda för annars går de i backen.

Skriv svar