Tyranidernas förra "drop pod" hade en FAQ som uttryckligen sa att en prime inte fick åka snålskjuts med en enhet i deras spor. Nu är det ju dock en ny edition och ny codex, så vad säger ni?
Fråga två: sporocysten kan skapa ett spore mine-cluster varje runda, ger dessa kill points när man skjuter ner dem?
Hekt off topic: någon som testat att magnetat en tyrannocyte så man även kan använda den som sporocyst?
Tyranid-tankar...
Tyranid-tankar...
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Re: Tyranid-tankar...
1. Prime får absolut leka med warriors i pod.
2. Nej, de ger aldrig kill points oavsett var de kommer ifrån.
3. Skulle aldrig falla mig in att magneta skiten :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Sweet.. Tackar.Flogger skrev:1. Prime får absolut leka med warriors i pod.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag magnetade helvetet så att det går att göra både pod och minspottare. Att sätta ihop och magneta rubbet ligger nog ganska högt upp på min värsta-warhammer-upplevelse-lista, aldrig haft så mycket superlim på fingrarna! Men just delen att magneta mittdelen var rätt enkel, bara en magnet på en plastbit i mitten och förutsättningen att carapace-flikarna är utfällda för annars går de i backen.