Regelfråga: Orbital bombardment

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
msg

Regelfråga: Orbital bombardment

Inlägg av msg »

Tjenare!

Jag har en fråga om Orbital bombardment. Om jag inte minns helt fel måste man stå still för att kunna använda denna. Om figuren som använder denna har TDA, som ger relentless, kan figuren då gå och ändå använda Orbital bombardment?
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Regelfråga: Orbital bombardment

Inlägg av DHettNeck »

msg skrev:Tjenare!

Jag har en fråga om Orbital bombardment. Om jag inte minns helt fel måste man stå still för att kunna använda denna. Om figuren som använder denna har TDA, som ger relentless, kan figuren då gå och ändå använda Orbital bombardment?
I förra codexn behövde man stå stilla för att använda den. Nu duger det bra med att ha relentless eller slow and porpouse full för att få gå och skjuta den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
msg

Re: Regelfråga: Orbital bombardment

Inlägg av msg »

DHettNeck skrev:
msg skrev:Tjenare!

I förra codexn behövde man stå stilla för att använda den. Nu duger det bra med att ha relentless eller slow and porpouse full för att få gå och skjuta den.
Tack ;)
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Skriv svar