Hur resolvar man det här?
Det är alltså plattan som kommer när Mawlocken eller Trygonen dyker upp som jag tänker på?
Mawlock/Trygon vs. Landingpad
Re: Mawlock/Trygon vs. Landingpad
öhhh.... trygon ger ingen platta. han skapar ett oanvändbart hål bara (om man inte kör endless swarm)Pipkin skrev:Hur resolvar man det här?
Det är alltså plattan som kommer när Mawlocken eller Trygonen dyker upp som jag tänker på?
edit: hittar inte reglerna för landing pad i regelboken, är det en building? folk under borde väl träffas men man hamnar automagiskt på deep strike mishap table om man träffar paddan. sen är det lite tvetydligt om man faktiskt får sikta på modeller under paddan, codexen säger att man får sikta på modeller men den säger inget om du dessutom måste sikta dig igenom impassable terrain samtidigt. jag skulle säga att man nog inte får göra det frivilligt.
Ja' än't bittä'!
Landing Paden är ju terrain type: Unusual, men jag skulle säga att det är som om Mawlocen Deep Strikear in i en ruin, dvs bara modeller som står på bottenplanet träffas.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Och bottenplanet är i det fallet marken under paden?
Mawlocken själv borde väl också gå tillbaka till reserv i så fall då han inte kan plackeras mellan marken och golvet på paden?
Mawlocken själv borde väl också gå tillbaka till reserv i så fall då han inte kan plackeras mellan marken och golvet på paden?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej. Eftersom man kan gå genom golvet så är det helt ok att vara halvvägs igenom det på bottenplan.Pipkin skrev: Mawlocken själv borde väl också gå tillbaka till reserv i så fall då han inte kan plackeras mellan marken och golvet på paden?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Hur fungerar det rent praktiskt om man inte kan placera modellen?
Träder "wobbly model syndrome" in där?
Träder "wobbly model syndrome" in där?
I 6e hade du inte fått ställa ut modellen alls. I 7e är det väl bara att placera den/något på plats "som om" den stod på rätt plats.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Skyshield funkar "typ" som en ruin, så du kan stå/gå igenom väggar. Så ställ den på skyshielden och räkna att den står 3" längre ner.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen