Jag har inte spela 40K på ett bra tag! men en house rule vi körde med för standard missions vid större slag för att folk skulle använda så mycket troops som möjligt ska försöka förklara! sen så får ni säga om ni tycker det verkar sunt eller om vi var ute & cyckla! visst det går att vrida på alla sorters regler men i större vänskapliga matcher så behöver man inte vara nån regelryttare
Standard Mission:
Ser ut som ett vanligt standard mission men med följande restriktioner, har du 1 Hq & 2 Troops så får du ta max 1 Elite, 1 Fastattack samt 1 Heavy support
Väljer man en extra HQ enhet så måste man ta minst 2 Troop choises till i armén samt att har du 2 HQ och fyllt upp dina 4 troop choises i armén så får du ta en extra Elite, Fastatack & Heavy support
sen så om du har 2 HQ & 6 Troopchoises så får du ha 3st Elite 3 Fast atack & 3 Heavy support!
tror jag har förklarat ganska bra sen går regeln att modifiera beroende på senario upplägg osv .. dock så har regeln funkat bra i större slag och i mindre
kan tillägga att sist jag lirade 40K så tror jag dom hadde ganska precis släppt 3:d edition reglerna samt att jag har sett att det är 5:th som gäller nu då jag har planer på att börja spela igen
Var våran houserule bra eller anus? Testa & ge konstruktiv kritik!