Ever living (Necrons)

Regelfrågor och förslag på husregler
Biffy

Ever living (Necrons)

Inlägg av Biffy »

Hej!

Låt oss säga att jag har fem stycken destruction Cryptecs som en royal court unit. Under motståndarens runda så blir alla fem dödade (spelar ingen roll om de blir nerskjutna eller i assault). Stämmer det att trots att hela uniten har dött så får jag slå upp en och en ändå? Det är väl detta som skiljer Ever living från reanimation protocols?

Gonka Koff

Re: Ever living (Necrons)

Inlägg av Gonka Koff »

Jepp, det stämmer. Detsamma gäller om de är joinade en annan enhet, ever-livings får slå för att komma tillbaka även om enheten dött.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Briggs

Inlägg av Briggs »

Ytterligare en fråga på det här.

Om jag har en hel enhet med t.ex. warriors som blir joinade av en court unit och hela enheten blir utslagen plus court unit. Jag får försöka slå upp court unit då de har everliving. Sen eftersom court enheten tillhör warrior enheten och inte kan hoppa av den får jag försöka slå upp warrior enheten då?

Lite rörigt men hoppas det går fram vad jag menar :)

/jan

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

En court unit blir en egen enhet, och kan inte joinas till en annan. Crypteks kan antingen joina en annan enhet, eller skapa en egen enhet med bara crypteks/lords, inte båda.

Briggs

Inlägg av Briggs »

Enligt Codexen kan varje medlem av en Royal Court välja mellan att joina en annan enhet eller att vara kvar i Royal Court enheten, dvs en Cryptek kan hoppa med en warrior enhet. Om nu inte det kommit ngn faq på detta! Jag försöker lära mig Necrons men det känns som att det är lite luddigt här.

Så vad händer som samtliga blir wipade en runda. Om Crypteken rullar upp sig med everliving, räknas det som att det finns en medlem av warriorenheten då och att warriro enheten får försöka komma tillbaka?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Varje medlem av en Court har två val, antingen
1. Stanna kvar i Courten
2. Bli assignad till en annan enhet.

Endast en enda medlem av en Court kan bli assignad till en specifik enhet. Så om du har en Court på fyra Cryptecs men endast två enheter Warriors i övrigt i armén så kan bara två Cryptecs assignas till varsin Warriorenhet, och de två kvarvarande Cryptecsarna blir kvar i Courten.

Om en hel enhet med Warriors + en Cryptec blir utplånad så får Warriorsen inte slå för Reanimation Protocolls, även om Cryptecen klarar sitt Reanimation Protocoll (som han får slå pga Everliving).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Briggs

Inlägg av Briggs »

Tackar så mycket :)

Skriv svar