Tjipp och Hajk!
I movementfasen nominerar man en Wraithlord eller Wraithknight inom 6" från bäraren. På 3+ får modellen tillbaka ett wound. Easy peasy, men...
a) Får bäraren vara insutten i ett fordon när detta görs?
b) Om matchen/turneringen tillåter IA, fungerar stenen även på Wraithseers?
The wraithforge stone
The wraithforge stone
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: The wraithforge stone
Kräver den los? Om inte så ja på A. Står det något på Wraithseern att den räknas som Wraitlord? Om inte så tror jag inte den gäller honom.
Nä det står inget om LoS. Står bara att man nominerar en modell inom 6".Kimich skrev:Kräver den los? Om inte så ja på A. Står det något på Wraithseern att den räknas som Wraitlord? Om inte så tror jag inte den gäller honom.
Nä det är klart att det inte står något om han skulle räknas som något annat än Wraithseer. Han finns ju heller inte i listan över enheter som för använda spiritmark... Han kan kasta spiritmark som andra kan använda men det gäller förstås inte honom... Och nä, det finns ingen errata eller Faq på Forge Worlds hemsida.
Ingen mer än Kimich som har en åsikt efter 2 dagar?
Jag skulle säga:
A) ja det går bra.
B) nej eftersom wraithseern aldrig nämns, (sen kan man ju tycka det är löjligt...)
A) ja det går bra.
B) nej eftersom wraithseern aldrig nämns, (sen kan man ju tycka det är löjligt...)
Jag håller med Kimich och LillePer.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Tycker det är solklart också