När en Necron Overlord på en Catacomb Command Barge dör ska man sätta ut en "marker" där denne stod för att sedan slå för att se om han kommer tillbaka. Om han kommer tillbaka ska han då ställa sig 3" från denna marker och går inte detta får han inte vara med längre.
Min fråga är alltså, hur stor är denna marker? Det är avgörande för om man vill ställa sig där lorden just befann sig. Om markern är lika stor som Bargen är det ganska svårt, men om en marker är typ en normal 25mm-bas är det lätt istället.
Vad gäller?
Catacomb Command Barge och Everlinving
Catacomb Command Barge och Everlinving
Mikael Ek
Re: Catacomb Command Barge och Everlinving
Jag har alltid spelat med att markern är lika stor som modellen som dog. Jag brukar inte ens plocka bort modellen (utom när folk verkligen vill ställa sig ivägen), och sedan mäta därifrån.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Låter rimligt.
Följdfråga: När det står att man ska ställa sig "within 3" from the marker", menas det då att ingen del av modellen får vara längre bort än 3" från markern, eller räcker det med att ett litet spröt är inom 3" och resten av modellen är längre bort?
Följdfråga: När det står att man ska ställa sig "within 3" from the marker", menas det då att ingen del av modellen får vara längre bort än 3" från markern, eller räcker det med att ett litet spröt är inom 3" och resten av modellen är längre bort?
Mikael Ek
GW brukar ju faktiskt skilja på "within" och "completely within" så antar att om det står bara within så räcker det med att nudda?
GW skiljer på within och fully within. Within är mellanrummet mellan modeller, t.ex. coherency. Fully within är att hela modellen skall vara inom avståndet, t.ex. disembark.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
wholly within kräver hela, är det bara within så är det bara ett litet spröt, eller basen för modeller som har sådana, som gäller.Allain skrev:Låter rimligt.
Ja' än't bittä'!
Jag har bestämt för mig att everliving markören är en punkt och ingetig annat. dvs mitten på existerande modellen.
LillePer skrev:Jag har bestämt för mig att everliving markören är en punkt och ingetig annat. dvs mitten på existerande modellen.
Håller helt med! Knappnålshuvud i mitten av modellen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen