Tyranidregelfrågor (utbrutet från Komp)
Tyranidregelfrågor (utbrutet från Komp)
funderar på om inte Lash whip + Acid blood combon på hive tyrant är värd ett litet minus
I1 så fienden slår sist, och för varje wound fienden lyckas få in så ska de slå ett Init test på I1 eller förlora ett wound.. känns som en winner combo mot hårda characters
(+LD test mot instakill)
I1 så fienden slår sist, och för varje wound fienden lyckas få in så ska de slå ett Init test på I1 eller förlora ett wound.. känns som en winner combo mot hårda characters
(+LD test mot instakill)
- speedfreek
Re: Tyranids, nya codexet
Får de I1 "på riktigt" eller bara för att slå?
"På riktigt" verkar långsökt om det inte är det som tydligt står...
"På riktigt" verkar långsökt om det inte är det som tydligt står...
"counts as having initiativ 1 until the end of the assault phase" (ur närminnet, så inte exakt wording).
Jo jag tror att det är initiativ i allmänhet och inte bara striking order. Men det ger liksom ändå ingen störrre effekt, då tyranten förmodligen har max 1-2 wounds när den är framme.
" Any enemy model that is in base contact with a Tyranid with one or more lash whips counts their
Initiative value as 1 until the end of the Assault phase, regardless of their actual Initiative value. "
... står det
Initiative value as 1 until the end of the Assault phase, regardless of their actual Initiative value. "
... står det
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
När man bara läser reglerna ser man framför sig hur det sprutar blod åt alla håll och dödar drivor av fiender. Kanske inte så troligt egentligen. Snarare så att en powerfist-kille gör ett par wounds vilket 2 av hans nära vänner får netala dyrt för!
Även om man faktiskt får I1 "på riktigt", så är jag extremt tveksam till att Bone Swordsen skulle göra att Acid-attacken gör Instant Death.
Det är en rätt löjlig, extrem tolkning av det hela, ja.HeadWar skrev:Även om man faktiskt får I1 "på riktigt", så är jag extremt tveksam till att Bone Swordsen skulle göra att Acid-attacken gör Instant Death.
Men det är precis lika RAW som att mawlocen inte får deepa på fiender. Därför tycker bör vi spela det så!
Raw är ett otyg som bör banlysas. (men detta är inte rätta tråden för den diskussionen).
I vilket fall, är jag ensam om min uppfattning att Harpyn pga sin T5 och 4+ save inte borde kompas så hårt som den gör ?
Vem sjutton väljer en harpy när man kan få den mycket bättre och snällare compade carnifexen för ungefär samma poängkostnad. ?
Finns det någon Tyranidspelare som läser detta som överväger att ta en harpy med den nu föreslagna kompningen ?
I vilket fall, är jag ensam om min uppfattning att Harpyn pga sin T5 och 4+ save inte borde kompas så hårt som den gör ?
Vem sjutton väljer en harpy när man kan få den mycket bättre och snällare compade carnifexen för ungefär samma poängkostnad. ?
Finns det någon Tyranidspelare som läser detta som överväger att ta en harpy med den nu föreslagna kompningen ?
Senast redigerad av 1 Hoffa, redigerad totalt 3 gånger.
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!