2 frågor
2 frågor
I vilken ordning slår man warlord trait och ställer ut Wolf guards i andra enheter?
Vad finns det för restriktioner när man använder infiltrate om man inte behöver bry sig om 18"/12" inch regeln när man deployar?
Vad finns det för restriktioner när man använder infiltrate om man inte behöver bry sig om 18"/12" inch regeln när man deployar?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Re: 2 frågor
Warlord trait slår du när du deployar. Detta innebär att om du deployar först vet du inte vad motståndaren har för warlord trait då hen inte deployat än. Du designerar även var Wolf guard ska stå i deployment har jag för mig, som med karaktärer, skillnaden är bara att de förblir med enheten resten av spelet.
Enda restriktionen är att du inte får charga DIN första turn. Väsentlig skillnad från 6th.
Enda restriktionen är att du inte får charga DIN första turn. Väsentlig skillnad från 6th.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Nej nu har du fel flogger. Man får aldrig charga tur 1 om man scoutat eller infiltrerat. Vilket är en skillnad från 6e.
Det var ju precis det han skrev ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Så om man slår infiltrate på WT och sätter det på WG så sprider de infiltrate eftersom en i enheten har det?
Man får inte charga men kan man ställa sig i combat?
Man får inte charga men kan man ställa sig i combat?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
-
Johannesson
Enligt SW Faq skulle jag tolka det som att WG sätts ut innan man slår för Warlord trait.
Oavsett så går det inte att "ställa sig" i combat. Har man använt Infiltrate får man snällt stå bredvid och titta på första rundan.
Oavsett så går det inte att "ställa sig" i combat. Har man använt Infiltrate får man snällt stå bredvid och titta på första rundan.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Vad finns det som hindrar att man ställer sig i combat?
Har bara hittat att man inte får charga på sin turn 1 och man får inte stå inanför 1" om man inte är i combat.
Har bara hittat att man inte får charga på sin turn 1 och man får inte stå inanför 1" om man inte är i combat.
- DarkMessiah
Fast det är i movment och deloy är inte movment.
Om det gäller så borde man göra dangerus när man ståller upp i terräng med cavalry, jump etc eftersom man flyttar gubbarna till terräng.
Om det gäller så borde man göra dangerus när man ståller upp i terräng med cavalry, jump etc eftersom man flyttar gubbarna till terräng.
Fast vad pratar vi om för reellt scenario här? Vad jag vet så finns det bara en gubbe i spelet som kan deployas utan att egentligen behöva ta hänsyn till något annat, och det är Illic. Så man kan kanske få det till att Illic kan deployas i närstrid, men eftersom det är ett tillåtande regelstystem som vi spelar med så tycker i alla fall jag att det måste stå att man skall få göra just den manövern.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"