Puppet master?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Hylander

Puppet master?

Inlägg av Hylander »

En liten tanke...

Puppet Master gör ju så att jag får göra en shooting attack med en modell. Vad händer om den modellen som slumpas ut (eller väljs) är en psyker? Får jag kasta Witchfie spell med honom då?

jag säger nej då de är just spels som råkar funka som shooting men jag kanske har fel så bäst at kolla lite...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Halvar

Re: Puppet master?

Inlägg av Halvar »

man får inte använda spells i overwatch äve om jag själv tyckte det var regelmässigt försvarbart vilket skulle göra att jag nog tycker att svaret blir nej.
Ja' än't bittä'!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag skulle också säga nej. Du får enbart göra en Shooting attack. Du får inte välja bort skyttet för att manifestera psychic powers (även om de såklart som bekant görs istället för shooting i vanliga fall).

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Witchfires är skytte. Ser ingen anledning till att du inte skulle få det.

Det kan bli riktigt underhållande att använda puppet master på någon son har puppet master och sedan kasta den igen och igen och igen.

Regelmässigt fel? Nej.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Bronson

Inlägg av Bronson »

För att spinna vidare på ämnet. Vad exat innebär "one shooting attack"? Jag tolkar det som att ett vapen får skjuta fullt ut. Eller är det alla vapen på en modell? Eller bara ett skott oavsett antal?
Ex 1: Puppet master på på en Wraithknight med dubbla heavy wraithcannons, får skjuta 1 skott?
Ex 2: På en riptide, 3 vanliga skott med Ionbössan eller overcharga den och skjuta en blast?
Ex 3: Annihilation barge, 4 skott med stora bössan?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Får man skjuta skölden på en wave serpent?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Excessus skrev:Får man skjuta skölden på en wave serpent?
Varför inte? Det är skjutfas?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

daskad

Inlägg av daskad »

Är det inte bara i eldar spelarens skjutfas man kan använda skölden?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Skulle säga nej på den, om eldarspelaren använde skölden i sin egen skyttefas.. Annars är det nog safe, eftersom den kan skjutas 1 gång per gameturn.

Men som sagt, om eldaren själv har använt den så går det ikke...

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Äger inte codexen så jag kan inte exakt hur den funkar. Står där gameturn?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar