Eldar run moves m.m

Regelfrågor och förslag på husregler
MITTZ

Eldar run moves m.m

Inlägg av MITTZ »

Jag vet att det har diskuterats på andra ställen men jag spaltar upp precus de frågorna jag e nyfiken på:
1. Inf. IC går omkring tillsammans m jetbikes ok så länge coherency är intakt?
2. Får JB ovan köra flat out? Får IC ovan springa om JB kör flat out?
3. Får JB ovan hoppa 2d6 i ass-face (det stavas så) så länge coherency är intakt?
4. Får enhen ovan skjuta o IC kan göra sitt battle-focus-run-move så länge coherency är intakt? Får JB dessutom hoppa 2d6 i ass-face?
5. Om man ficus firear på enh ovan och på det sättet singlar ut bara ICn, måste det som skjuter nå fram till den explicita modellen som skall focus fireas eller räcker det att man når enheten?
6. Om IC står bakom alla JB o blir focus firead, får den cover av sin egen enhet?
7. Som 6. Men hur funkar det med line of sight, måste det som skjuter se den explicita modellen som focus fireas?

Tror det var allt....
Annars fyller jag på.

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Eldar run moves m.m

Inlägg av LillePer »

1. Inf. IC går omkring tillsammans m jetbikes ok så länge coherency är intakt?
Ja
2. Får JB ovan köra flat out? Får IC ovan springa om JB kör flat out?
Ja
Nej
3. Får JB ovan hoppa 2d6 i ass-face (det stavas så) så länge coherency är intakt?
Ja
4. Får enhen ovan skjuta o IC kan göra sitt battle-focus-run-move så länge coherency är intakt? Får JB dessutom hoppa 2d6 i ass-face?
Nej ingen BF men hopp precis som 3.
5. Om man ficus firear på enh ovan och på det sättet singlar ut bara ICn, måste det som skjuter nå fram till den explicita modellen som skall focus fireas eller räcker det att man når enheten?
Måste nå modellen som ska fokuseras.
6. Om IC står bakom alla JB o blir focus firead, får den cover av sin egen enhet?
Nej
7. Som 6. Men hur funkar det med line of sight, måste det som skjuter se den explicita modellen som focus fireas?
Ja line of sight krävs.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Ninjad, men Per har rätt ;)
Alexander Merinen

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Tack Per (o zurken) Två följdfrågor bara på 1b, Om ICn inte får springa, får de skjuta trots att JB kör flat out?

Man får väl anvönda look out sir vid focus fire även till modeller i cover o utanför line of sight fr skytten?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ja och ja

Skriv svar