Vill bara dubbelkolla om det finns några hinder att assaulta med "missade" Spore mines clusters som skjutits ut från Biovores?
Det är bara Deep Strike och Reserves som aktivt förhindrar assault, och i det här gäller ingetdera eftersom de "placeras ut".
De skall dock inte förvirras med att Spore Mine Clusters har regeln Deep Strike, men de handlar ju om när man köper dem i Fast Attack.
(Detta gäller såklart till FAQn kommer ut, som möjligen kan ha synpunkter på detta)
Assault med Spore Mines efter Spore Burst
Re: Assault med Spore Mines efter Spore Burst
Som jag läst det så får man assulta med dom samma runda man missar sitt target. Men jag är inte 100% säker.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det finns inget i reglerna som hindrar dom från att charga rundan dom ploppar fram.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Följdfråga:
Om en grupp med biovors missar första templaten. Hur många D3 minor får man?
En per missad templaten eller bara för den första?
Om en grupp med biovors missar första templaten. Hur många D3 minor får man?
En per missad templaten eller bara för den första?
Bara den första. Som reglerna är skrivna kan man fortfarande träffa med resterande "skott".
Ja' än't bittä'!
Det står inget specifikt men vad händer med Spore mines som blir beskjutna av fiender och tar ett wound?
Där står ingenting om att de exploderar så jag tolkar det som om att man helt enkelt rullar (eventuella) saves och sedan plockar bort minor som casualties.
Right?
Där står ingenting om att de exploderar så jag tolkar det som om att man helt enkelt rullar (eventuella) saves och sedan plockar bort minor som casualties.
Right?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019