Kort fråga.
Assault marines sergeant:
Det står att han kan "replace his bolt pistol/chainsword with:"
Innebär det att man kan ta bort svärdet o ersätta med storm shield o th. Hammer? (Dvs behålla BP)
Brukar inte tolka skrivna regler så här analt men hittar inga snygga armar utan pistol som ser ok ut med en egentillverkad sköld.
Blood angels...
Re: Blood angels...
Du kan väl inte byta 2 mot 1?, dvs chainsword mot Thunder Hammer och Storm Shield. För att få båda måste du byta både pistol och chainsword.
(Hatar är ett för starkt ord men...ogillar mig själv starkt för det här)
Men det säger inte texten i codexen o är olika jmf med hur de skriver i andra byten...
Men jag håller egentligen med er.
Har ni tips på marinearmar (vänster) utan nåt i handen som man kan strappa på en stormshield? Krav: handen måste förmedla nån form av avslappnad inställning.
Men det säger inte texten i codexen o är olika jmf med hur de skriver i andra byten...
Men jag håller egentligen med er.
Har ni tips på marinearmar (vänster) utan nåt i handen som man kan strappa på en stormshield? Krav: handen måste förmedla nån form av avslappnad inställning.
Strikesquad arm, finns lösa händer till dom.
Du menar alltså att du teoretiskt skulle kunna ha en sergeant som springer runt med bolt pistol, hand flamer, plasma pistol, storm shield, power fist och thunder hammer? 
Man ersätter ett vapen med ett annat. Det finns inget som tillåter dig att ersätta ett vapen med två andra
Man ersätter ett vapen med ett annat. Det finns inget som tillåter dig att ersätta ett vapen med två andra
Kimich: tack!
Ancalagon: yup
så länge de inte har både BP o chain sword samtidigt...
Men ok jag hajjar, ska leta vidare.
Ancalagon: yup
Men ok jag hajjar, ska leta vidare.