Spela med armé som inte blivit kompad i LBK? (nids)

Regelfrågor och förslag på husregler
Pacman

Spela med armé som inte blivit kompad i LBK? (nids)

Inlägg av Pacman »

En tanke slog mig och den har säkert redan blivit diskuterad innan eller så blir den besvarad i någon tråd jag inte läst ännu men hur som helst:

Nidsen kommer ju få nytt kodex förhoppningsvis inte allt för sent i Januari så jag undrar över två saker egentligen

1. Hur lång tid brukar det ta från det att en armé fått nytt kodex tills den blivit kompad i ex. LBK?
2. Låt oss säga att kodexet kommer ut och jag spelar med nidsen, får jag då använda det nya kodexet i turneringar eller måste jag vänta tills det blivit kompat?

Frågor från en glad amatör :-)

Användarvisningsbild
Lillen

Re: Spela med armé som inte blivit kompad i LBK? (nids)

Inlägg av Lillen »

Vi försöker alltid få ut nya codexar så fort som möjligt. Så att man kan nyttja sin nya bok på kommande turneringar.

Men sen beror det på upplägget turneringen har. Använder den lbk mallen och kompen inte har hunnit komma ut så får man vänta med att spela nya boken. Men använder den inte lbk mallen så är det bara att köra. :)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Du behöver vänta till det blivit kompat om mallen används.

Men det kan hända att det kommer ett mall-släpp som bara rör en specifik codex efter den släppts. Om så är fallet kan det gå fort.
Det finns nids spelare i gruppen så trycket på att den kompas snabbt kommer säkert finnas, plus att det finns folk med för mkt fritid(jag t.ex.).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Pacman

Inlägg av Pacman »

Tackar ödmjukast för infon :-)

Skriv svar