Crowe, cleansing flame och rend

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Crowe, cleansing flame och rend

Inlägg av Styranimon »

+1
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag är lite inne på Egges spår; att det inte är helt glasklart att de attacker som är rending (dvs "his close combat attacks") även innefattar wounds som kommer från Cleansing Flame.

Eftersom det inte är glasklart tycker jag inte att det finns anledning att tolka rakt emot uppenbar RAI.

För att pusha min uppfattning kan vi ta ett exempel: Om Crowe hade haft Mindshackle Scarabs; - skulle då de wounds som fiendeenheten skapar på sina egna vara rending på 4+?
Jag tror att många skulle ställa sig tvivlande till det, eftersom det faktiskt inte är Crowe själv som bankar svärd i det fallet. Jag tycker det går att betrakta CF på samma sätt: -det är inte Crowe som gör woundsen; -de åstadkoms via hans magiska förmåga.

Notera att jag inte påstår att det min linje är självklar på något vis, -jag bara påstår att det finns anledning att tvivla, och att det därför känns onödigt att tolka regeln på ett sätt som ingen vill ha den.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Vi har diskuterat frågan i SWEFAQ och vi har kommit fram till att Castellan Crowes cleansing flame inte har rending.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Jochen

Inlägg av Jochen »

+1 for sanity.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

egge

Inlägg av egge »

Jochen skrev:+1 for sanity.
Vad är det nu för jäkla GK-specialregel jag har missat!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Hylander skrev:Vi har diskuterat frågan i SWEFAQ och vi har kommit fram till att Castellan Crowes cleansing flame inte har rending.
Yay!
Bra beslut!

Jochen

Inlägg av Jochen »

egge skrev:
Jochen skrev:+1 for sanity.
Vad är det nu för jäkla GK-specialregel jag har missat!
Sanity är inget som grey kniggits har iaf ;) , de är sjukt osanitära... ..yes, good fun.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

Skriv svar