Men det hör ju inte hit. Jag tvivlar på att några av de stora sporterna i världen från början uppfanns för att ha tävlingar i dom men så blev det ändå. Nu är situationen den att vi vill tävla i det här spelet och vill därför ha användbara och förståeliga regler som fungerar enhetligt. Alla måste inte bry sig om det när dom spelar spel med sina kompisar, men å andra sidan måste man inte spela med offside när man lirar fotboll med kompisarna heller. Fast vi vill.GLinus skrev: Jag är ledsen att behöva påminna folk om det men: Warhammer 40.000 är ett Hobbyspel som vissa också försöker tävla seriöst i och inte ett seriöst Tävlingsspel som det har skapats en hobbykrets kring. Ett spel vars Viktigaste regel är att bägge spelarna har så roligt som möjligt och där det i reglerna uttryckligen står att regeltvister ska lösas med att slå 4+ är inte gjort för att ta reda på vem som är bäst i världen på det.
hk-missiler
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: hk-missiler
Äsch!
Det spelar roll utifrån hur man förhåller sig till reglerna. I mångt och mycket tycker jag att folk krånglar till det mer eller mindre medvetet bara för att bevisa hur dåliga GW är på att skriva regler. Bara det faktum att det har funnits en allvarlig diskussion om huruvida en modell kan vara "within" sig själv i avstånd, gällande effekter av en förmåga/ett wargear är i mina ögon ett tydligt tecken på det.
För tävlandets skull så behövs i dagsläget SWE:FAQ. Det är något som jag personligen tycker är synd, men så är det.
Jag ska dock dra mig ur diskussionen eftersom jag är en övertygad casual fluffspelare och därför kommer från helt fel håll in i debatten.
Det spelar roll utifrån hur man förhåller sig till reglerna. I mångt och mycket tycker jag att folk krånglar till det mer eller mindre medvetet bara för att bevisa hur dåliga GW är på att skriva regler. Bara det faktum att det har funnits en allvarlig diskussion om huruvida en modell kan vara "within" sig själv i avstånd, gällande effekter av en förmåga/ett wargear är i mina ögon ett tydligt tecken på det.
För tävlandets skull så behövs i dagsläget SWE:FAQ. Det är något som jag personligen tycker är synd, men så är det.
Jag ska dock dra mig ur diskussionen eftersom jag är en övertygad casual fluffspelare och därför kommer från helt fel håll in i debatten.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Vi har diskuterat frågan i Sverige-FAQ:n. Hunter killers och andra vapen med begränsad ammo kan få weapon destroyed så länge de har ammo kvar men när de har avfyrats/har slut på ammo kan de inte få weapon destroyed längre.
Dock kommer frågan inte att skrivas in i FAQ:n eftersom det händer väldigt sällan och påverkar spelet alldeles för lite.
Dock kommer frågan inte att skrivas in i FAQ:n eftersom det händer väldigt sällan och påverkar spelet alldeles för lite.