Det var min tankeegge skrev:Men purifiers har power wepoan och deras närstridsattacker ignorerar armour saves så då ignorerar purifiers magi också armour saves?
Crowe, cleansing flame och rend
Re: Crowe, cleansing flame och rend
Det är inte vapnet som gör att han för rending. Det är hans special regel, två olika saker....
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Jag är fortfarande inne på att cleansing flame inte är "hans" attacker, det är powerns attacker (vilket jag la fram på sid. 4 typ).
Visst jag tycker RAW lutar mot att han rendar, men jag tycker också att det är sjukt löjligt. Känns inte så lönt att diskutera saken vidare, jag kommer acceptera arrangörernas rulings oberoende om vilket håll. Även om de rular emot vad jag tycker så handlar det om en karaktär som man ändå inte stöter på så ofta och som man kan slänga en laserkanon i skallen på innan han kommer in i närstrid.
Visst jag tycker RAW lutar mot att han rendar, men jag tycker också att det är sjukt löjligt. Känns inte så lönt att diskutera saken vidare, jag kommer acceptera arrangörernas rulings oberoende om vilket håll. Även om de rular emot vad jag tycker så handlar det om en karaktär som man ändå inte stöter på så ofta och som man kan slänga en laserkanon i skallen på innan han kommer in i närstrid.
Alexander Merinen
RAW så krävs det ett to-wound roll för att renda. Inte "suffer one wound on a roll of 4+".Zurken skrev:Jag är fortfarande inne på att cleansing flame inte är "hans" attacker, det är powerns attacker (vilket jag la fram på sid. 4 typ).
Dangerous terrain exempelvis gör att man suffer one wound, det är inte terrängen som slår för att wounda.
Om Crowe vinner närstrid mot fearless-modeller så blir ju inte deras extra fearless-saves rending vare sig på 4+ eller annars.
Förstår inte varför du blander in fearless i det hela, då det endast är saves du måste ta om du förlorar en närstrid. Det är inga wounds som Crowe gör.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Det hindrar inte poängen för övriga posten. Suffer one wound =/= to-wound roll. Hade cleansing flame varit ett to-wound roll hade man fått wound-allokera. Nu tar du ett wound på dina specialkillar också på 4+ men får armour save. Crowes specialförmåga kan inte påverka det.
Det finns ingen definition vad som exakt är ett to wound roll. Jag anser att all rolls som avgör om man woundar eller inte är ett to wound roll
Med risk att vara gnällig (ber om ursäkt då): Nej, det du anser är att en regel som heter master swordsman skall gälla på skador är tänkt och skall tolkas som att den är applicerbar på en magi som sker innan modellen attackerar i närstrid.kombat skrev:Det finns ingen definition vad som exakt är ett to wound roll. Jag anser att all rolls som avgör om man woundar eller inte är ett to wound roll
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Vad reglen heter är ju helt oväsentligt för vad den faktiskt gör
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Vaddå "allmän regel". Regeln säger att man får ta armour saves, så då får man ta saves. PUNKT!daskad skrev:Det är en allmän regel, då purifiers också har denna psychic power.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015