Cover saves av Gargoyles
Re: Cover saves av Gargoyles
Underligt. Tyckte det var fler personer åt andra hållet. Fantasykompen brukar gå med majoriteten i såna här frågor.
Tycker även detta förstör lite, får ta bort alla vingar på mina gargoyles så jag kan ställa dom tillräckligt tätt.
tyckte det fanns vettiga argument för att det skulle vara tvärtom som det nu är rulat
Tycker även detta förstör lite, får ta bort alla vingar på mina gargoyles så jag kan ställa dom tillräckligt tätt.
tyckte det fanns vettiga argument för att det skulle vara tvärtom som det nu är rulat
svefaq gruppen var enhällig..
Du åker väl inte på så mycket turneringar anyway?Lagerlöf skrev:Underligt. Tyckte det var fler personer åt andra hållet. Fantasykompen brukar gå med majoriteten i såna här frågor.
Det finns ju inte en chans att vi spelar efter SWEFAQ i Västerås när den innehåller regelfel, så det behöver du inte oroa dej för.
Det är såklart upp till varje arrangör att avgöra huruvida de vill spela med SVFAQn och om de i så fall vi spela med hela eller göra egna avstamp (även om lite utav idén försvinner om man gör undantag). Är ni en lite större förening så kan ni också få med representanter i SVFAQn om ni vill så att även ni kan vara med och påverka. PMa mig i så fall.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Vi är väl medelstor som förening, men vi har i stort sett bara spelat fantasy nu i en massa år. Nu på sista tiden har ett intresse för 40k blommat upp, men än så länge är vi noviser allihop, vi spelar lite små arrangemang nere i vår klubblokal bara och sånt.
Vi har väl lite planer på att kanske arrangera en 40k-turnering nästa år, men det kommer ju hända mycket innan dess.
SVFAQ är alltså helt och hållet bara styrd av dessa representanter? Jag är bara van vid SWEFAQ för fantasy men där får alla vara med och diskutera och påverka.
Vi har väl lite planer på att kanske arrangera en 40k-turnering nästa år, men det kommer ju hända mycket innan dess.
SVFAQ är alltså helt och hållet bara styrd av dessa representanter? Jag är bara van vid SWEFAQ för fantasy men där får alla vara med och diskutera och påverka.
va!?!? En sverige-FAQ som en skriven av representanter från sveriges största förtikå-föreningar? sikkena galenskaper!Falkman skrev:SVFAQ är alltså helt och hållet bara styrd av dessa representanter?
och dessa representanter tar säkert inte intryck av vad som uttrycks på... exempelvis det här forumet. nej, de är säker maktgalna nerdrage:are som till varje pris vill ja sin vilja igenom..
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Sur-pus du är den största Nerd Ragern jag vet!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Precis, men det är också endast representanter vi talar om; de skall representera sin förenings åsikt (och sina egna såklart) och är inte föreningen nöjd med representanten kan den bytas ut. För övrigt består FAQn just nu utav några av Sveriges största och mest aktiva turneringsarrangörer så vi anser oss ha en god insyn i hur 40k spelas i Sverige idag.Falkman skrev:SVFAQ är alltså helt och hållet bara styrd av dessa representanter?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Man nu fick jag sjuk respekt för dej, svettas och överdriver och har dej när jag bara ställer en enkel fråga, tufft!sourpus skrev:va!?!? En sverige-FAQ som en skriven av representanter från sveriges största förtikå-föreningar? sikkena galenskaper!Falkman skrev:SVFAQ är alltså helt och hållet bara styrd av dessa representanter?
och dessa representanter tar säkert inte intryck av vad som uttrycks på... exempelvis det här forumet. nej, de är säker maktgalna nerdrage:are som till varje pris vill ja sin vilja igenom..
Ok, då har jag lite mer insikt i hur det fungerarKatarsis skrev:Precis, men det är också endast representanter vi talar om; de skall representera sin förenings åsikt (och sina egna såklart) och är inte föreningen nöjd med representanten kan den bytas ut. För övrigt består FAQn just nu utav några av Sveriges största och mest aktiva turneringsarrangörer så vi anser oss ha en god insyn i hur 40k spelas i Sverige idag.Falkman skrev:SVFAQ är alltså helt och hållet bara styrd av dessa representanter?
Tycker SFAQ:en gör ett bra jobb och om det är så att man inte håller med så anordnar man en turnering som ignorerar/ändrar delar i den. Urvalet görs löpande och sköts enligt mig, sjukt bra.
Dock är jag också lite missnöjd med att gargoyles inte ger cover. Jag är rätt säker på att de faktiskt skall göra det och att det var en sak som GW tänkte på med tanke på hur löjligt dyra Nidsens monster är. Om de skulle göra det så kanske man skulle kunna tänka sig spela med fexar då de kanske överlever lite längre. Jag är också lite fundersam om hur resten av världen spelar. Kommer ETC gänget var tvungna att anpassa sig när de spelar i Tyskland? Jag är inte säker på vilka dumma situationer som kan komma upp med denna tolkning som gör att det motiveras att man skall ignorera regelboken på just denna punkt.
Likväl finns det en trend som innebär att man hellre inte ger fordon/monster skydd trots att man hellre skall ge skydd än inte. Det är lite synd och, faktiskt, balansändrande. Jag ser inte problem med att man kan få skydd av en vinge trots att man inte ser modellen i ett spel där folk får skydd av att någon annan, vänlig kille, springer framför så skotten magiskt försvinner. För mig kan en modell utanför LOSs modells vingar lika gärna ge skydd då.
Dock är jag också lite missnöjd med att gargoyles inte ger cover. Jag är rätt säker på att de faktiskt skall göra det och att det var en sak som GW tänkte på med tanke på hur löjligt dyra Nidsens monster är. Om de skulle göra det så kanske man skulle kunna tänka sig spela med fexar då de kanske överlever lite längre. Jag är också lite fundersam om hur resten av världen spelar. Kommer ETC gänget var tvungna att anpassa sig när de spelar i Tyskland? Jag är inte säker på vilka dumma situationer som kan komma upp med denna tolkning som gör att det motiveras att man skall ignorera regelboken på just denna punkt.
Likväl finns det en trend som innebär att man hellre inte ger fordon/monster skydd trots att man hellre skall ge skydd än inte. Det är lite synd och, faktiskt, balansändrande. Jag ser inte problem med att man kan få skydd av en vinge trots att man inte ser modellen i ett spel där folk får skydd av att någon annan, vänlig kille, springer framför så skotten magiskt försvinner. För mig kan en modell utanför LOSs modells vingar lika gärna ge skydd då.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/