hive guards + doom of malantai
Re: hive guards + doom of malantai
Fast ordnance skottet gör ju inte så mycket skada så det är inte så farligt. Och folk kan gå undan och så svårt att skjuta ned den är det faktiskt inte. Och kan den verkligen få så garanterat enkelt 6 wounds från två enheter? Det är, gissningsvis, ca 55% chans att den faktiskt gör wounds på en enhet så vi kan bara räkna med wounds på ena enheten. Och då skall den ha gjort 6 wounds? Jag vet inte. Det låter som att folk antar att den alltid kommer lyckas allt den företer sig. Modellen måste faktiskt göra 130 poäng om den poddar. För att vara värt det (om vi ignorerar värdet i att skrämma motståndaren) så bör den dessutom göra mer skada.
Jag är skeptisk att den kommer vara det ultimata vapnet som alla talar om. Jag tror snarare folk kommer upptäcka att den har rätt lätt för att scattra så att man inte få ut full effekt, man kommer även märka att den är en riktig one hit wonder och sedan enkelt dö.
Jag håller med att den är bra om man bara ser att den kommer podda exakt där man vill, motståndaren har hela sin armé hoptryckt, motståndaren har dåligt Ld, motståndaren misslyckas med sina Ld slag med si så där 3-4 poäng (så att dem alltid slår 12+ på tre tärningar), att motståndaren inte flyttar på sig i sin movement phase och att tyranid spelaren alltid klarar sina 3+ sv. Och att den poddas.
Då är den sjukt bra. Om något gå lite fel? Då är jag skeptisk på att det är dagens domedagsvapen.
Jag är skeptisk att den kommer vara det ultimata vapnet som alla talar om. Jag tror snarare folk kommer upptäcka att den har rätt lätt för att scattra så att man inte få ut full effekt, man kommer även märka att den är en riktig one hit wonder och sedan enkelt dö.
Jag håller med att den är bra om man bara ser att den kommer podda exakt där man vill, motståndaren har hela sin armé hoptryckt, motståndaren har dåligt Ld, motståndaren misslyckas med sina Ld slag med si så där 3-4 poäng (så att dem alltid slår 12+ på tre tärningar), att motståndaren inte flyttar på sig i sin movement phase och att tyranid spelaren alltid klarar sina 3+ sv. Och att den poddas.
Då är den sjukt bra. Om något gå lite fel? Då är jag skeptisk på att det är dagens domedagsvapen.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
the godfather
jag har mött den. den skjöt på mig, jag skjöt på den, den dog. vad är problemet?
Om tyranidspelaren kan begränsa till hur många styrka 8 vapen malantajen utsätts för, kommer den ta sönder ens skit så episkt hårt att man kommer bajsa ut ett höghus av tegelstenar och gnissla tänder av frustration i tusentals år.the godfather skrev:jag har mött den. den skjöt på mig, jag skjöt på den, den dog. vad är problemet?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Om tyranid spelaren kan begränsa antal S 8 skott så är inte denne modell motspelarens största problem. "Om" tycker jag inte är tillräckligt bra argument. Den måste landa rätt, slå bra och motståndaren måste ha otur för att ha en chans att ta sina poäng.n00bn skrev:Om tyranidspelaren kan begränsa till hur många styrka 8 vapen malantajen utsätts för, kommer den ta sönder ens skit så episkt hårt att man kommer bajsa ut ett höghus av tegelstenar och gnissla tänder av frustration i tusentals år.the godfather skrev:jag har mött den. den skjöt på mig, jag skjöt på den, den dog. vad är problemet?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Äh jag skulle ju mest vara skitrolig med mitt förra inlägg. Vad jag vill säga utan att göra folk upprörda att spirit leech i pod är inte kul att möta. Det skiter i alldeles för mycket regler (inget LOS, inget roll to hit, inget roll to wound, kan skjuta flera enheter, inga coversaves) och med pod så försvinner de största svagheter den har (att ta sig över bordet och inom 6"). Bygger man mycetiska sporer som är lite större och poddar precis invid motståndaren så är risken att skattra bort ändå inte så stor iochmed att den sitter på en termosbas och disembarkar 2" från podden.
Det är klart att den är en viss risk att jag är dålig på att spela och försöker kompa ner sånt som jag inte vill möta. Eller att man är så kompetativ och försöker göra allt i sin makt för att vinna. Iofs hade jag kanske inte spelat med chaos då. Får väl se vad fler tycker.
Det är klart att den är en viss risk att jag är dålig på att spela och försöker kompa ner sånt som jag inte vill möta. Eller att man är så kompetativ och försöker göra allt i sin makt för att vinna. Iofs hade jag kanske inte spelat med chaos då. Får väl se vad fler tycker.
när ska folk lära sig att det är dakka man dödar saker som inte är fordon med i 40k...n00bn skrev:... hur många styrka 8 vapen malantajen utsätts för
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Lätt för dig att säga, Mr Chimera.Nefrums skrev:när ska folk lära sig att det är dakka man dödar saker som inte är fordon med i 40k...n00bn skrev:... hur många styrka 8 vapen malantajen utsätts för
- theWatchman
Osäker på om dakkadöden generellt är en bra lösning på doomen, tror att dom flesta får det jävligt svårt om man testar den taktiken.
Beror ju på om man kan plocka honom när han bara har 4 wounds eller inte. Att dakka ner 10 wounds är lite jobbigare.
Jag kunde inte reglerna till den två gångerna jag mötte den och han jag mötte valde att inte berätta dem förrän det började dö asmånga chaos space marines som var i närstrid med den i min skytterunda. Detta whatthefucket tillsammans med ett par andra, orsakade troligtvis en mindre psykos som gör att jag tror att grejen är _THE_SHIT_.
Man glömmer inte i första taget, gången man ställer sina rhinos i "klumpen", för att därefter rulla en kaskad med 5:or och 6:or för spirit leech och tappa Apocalypse mycket gubbar (för att dra en hyperbol). Hypen kan då bli ett vapen i sig.
Men ja, Faq:ar GW igenom att sprit leech dras även i bilar så kanske det blir ett antal som snear på livet och kör en obama kampanj på internätt för att sänka kompen.
@ jeppa
jag är ny.
Man glömmer inte i första taget, gången man ställer sina rhinos i "klumpen", för att därefter rulla en kaskad med 5:or och 6:or för spirit leech och tappa Apocalypse mycket gubbar (för att dra en hyperbol). Hypen kan då bli ett vapen i sig.
Men ja, Faq:ar GW igenom att sprit leech dras även i bilar så kanske det blir ett antal som snear på livet och kör en obama kampanj på internätt för att sänka kompen.
@ jeppa
jag är ny.