Fast det är rätt klart att det inte finns någon regel att man inte får allokera på modeller utanför range i regelboken. Därför blir det jättekonstigt med en "tolkning" av en icke-existerande regel.Dante82 skrev:Min gissning är att de ville likställa regeln för out of range med regeln för out of sight, alltså på samma sätt som du inte kan woundallokera till modeller som ingen i den skjutande enheten ser, så kan du inte heller woundallokera till modeller som ingen i den skjutande enheten når. Om det var tanken med reglerna från början är väl svårt att säga men de hade ju lyckats skriva ut det tydligt i stycket för out of sight så varför var inte en liknande text med i out of range då kan man fråga sig.
Jag hade köpt det om de erratat in regeln i regelboken, men nu blir det bara väldigt skumt.