Nemesis great sword

Regelfrågor och förslag på husregler
Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Nemesis great sword

Inlägg av Stefan-RT »

Blir så trött när jag läser allt hårklyverier... det enda ni åstakommer är en Codex som inte kommer funka spela förutom med enbart Inquisition bajs, men 90% här verkar tycka henchmen grejen vara det roligaste, och vi stackars Greyknight spelare får foten.
Ge fan i mitt Codex!

Så, med det sagt, så skulle jag tolka reglerna som att Dreadknight får 4 Attacker om den har två doomfists på S10.
3 Attacker om den bär svärd S6, med rerolls, eller 3 Attacker med antingen S6 rerolls eller S 10 attack vanligt. Sedan är den ju ett MC, så det blir 2 tärningar på fordon i närstrid oavsett kombo.

Med Teleporten så kommer den kunna förflytta sig som Jumpinfanteri, inte bli ett Jumpinfanteri, Dvs inte kunna åka Stormraven men göra moves på 12" och det extra en gång per spel 30" move.

Knighten kan även kunna få tillgodogöra sig Grandmaster regeln, och kunna claima saker.

Detta är vad jag hoppas kommer bli den vettiga tolkningen.

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Nemesis great sword

Inlägg av Arioch »

Puckad fråga: Varför skulle den inte kunna åka en stormraven?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Nemesis great sword

Inlägg av imp »

Arioch skrev:Puckad fråga: Varför skulle den inte kunna åka en stormraven?
För att den inte blir mindre av att kunna teleportera sig
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Nemesis great sword

Inlägg av speedfreek »

Och en Storm Raven får transportera infanteri och hoppinfanteri, men inte monstruösa kreatur.
Och monströsiteten bör rimligtvis inte gå över av att man köper en teleporteringsgrunka,
trots att det står att användaren blir hoppinfanteri.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Nemesis great sword

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Och en Storm Raven får transportera infanteri och hoppinfanteri, men inte monstruösa kreatur.
Och monströsiteten bör rimligtvis inte gå över av att man köper en teleporteringsgrunka,
trots att det står att användaren blir hoppinfanteri.
men i alla andra regeltolkningar ska man läsa ordagrannt, eller vad?

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Nemesis great sword

Inlägg av Skulliz »

Skulle den inte kunna vara Jumpinfantry och Monstrus Creature samtidigt?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Nemesis great sword

Inlägg av speedfreek »

Om du magnetar din Dread Knight så den går att fälla ihop och klämma in i din Storm Raven så är det helt ok för mig.

Och isåfall kan vi även spela med att Raiders passagerare dör på en explosoion eftersom det inte går att ställa ut 10 x 25mm eller 5 x 40mm under en Raider utan att sticka ut.

@Skulliz
Det bli konstigt att få vissa fördelar ibland och andra vid andra tiillfällen.
Ska han få slå 2D6 mot fordon och isåfall varför? Gubben är ju Jump Infantry också och de slår bara 1D6.
Men med lite rim och reson så borde det fungera.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Nemesis great sword

Inlägg av Seregon »

Fast om Doomfists räknas som S10 på knekten, vad ska den då någonsin med en 10p demonhammare till?

Jag anser nog personligen att precis som att en Dreadnought aldrig kan bli scoring så måste en Dreadknight ta en hammare för att få S10 på sina attacker. Den slår fortfarande med 2d6 mot fordon och går igenom vanliga saves med de normala attackerna.

Sedan håller jag självklart med om att han ska "move as", inte "are", Jump Infantry
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Nemesis great sword

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Om du magnetar din Dread Knight så den går att fälla ihop och klämma in i din Storm Raven så är det helt ok för mig.

Och isåfall kan vi även spela med att Raiders passagerare dör på en explosoion eftersom det inte går att ställa ut 10 x 25mm eller 5 x 40mm under en Raider utan att sticka ut.

@Skulliz
Det bli konstigt att få vissa fördelar ibland och andra vid andra tiillfällen.
Ska han få slå 2D6 mot fordon och isåfall varför? Gubben är ju Jump Infantry också och de slår bara 1D6.
Men med lite rim och reson så borde det fungera.
Klart att det ska fungera. Bara konstigt att man ska vara ultra petig med tolkningar ibland och ibland inte.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Nemesis great sword

Inlägg av Stefan-RT »

Håller med, han är fortfarande MC som slår med 2d6 mot fordon, han blir inte ett jump infantry, men förflyttar sig som sådan om han har teleporten.

Sedan fattar jag inte grejen med hammaren, den dubblar styrkan och du slår på vanligt initiativ. Gör inte nemesis doomfists det med? Kan ju vara så att..... Ta hammaren dubbla styrka plus 2d6, eller två fistar S6 +1A plus 2d6 eller slutligen svärd, 3 grund attacker S6 med reroll plus 2d6.

Skriv svar