Nemesis great sword
Re: Nemesis great sword
Blir så trött när jag läser allt hårklyverier... det enda ni åstakommer är en Codex som inte kommer funka spela förutom med enbart Inquisition bajs, men 90% här verkar tycka henchmen grejen vara det roligaste, och vi stackars Greyknight spelare får foten.
Ge fan i mitt Codex!
Så, med det sagt, så skulle jag tolka reglerna som att Dreadknight får 4 Attacker om den har två doomfists på S10.
3 Attacker om den bär svärd S6, med rerolls, eller 3 Attacker med antingen S6 rerolls eller S 10 attack vanligt. Sedan är den ju ett MC, så det blir 2 tärningar på fordon i närstrid oavsett kombo.
Med Teleporten så kommer den kunna förflytta sig som Jumpinfanteri, inte bli ett Jumpinfanteri, Dvs inte kunna åka Stormraven men göra moves på 12" och det extra en gång per spel 30" move.
Knighten kan även kunna få tillgodogöra sig Grandmaster regeln, och kunna claima saker.
Detta är vad jag hoppas kommer bli den vettiga tolkningen.
Ge fan i mitt Codex!
Så, med det sagt, så skulle jag tolka reglerna som att Dreadknight får 4 Attacker om den har två doomfists på S10.
3 Attacker om den bär svärd S6, med rerolls, eller 3 Attacker med antingen S6 rerolls eller S 10 attack vanligt. Sedan är den ju ett MC, så det blir 2 tärningar på fordon i närstrid oavsett kombo.
Med Teleporten så kommer den kunna förflytta sig som Jumpinfanteri, inte bli ett Jumpinfanteri, Dvs inte kunna åka Stormraven men göra moves på 12" och det extra en gång per spel 30" move.
Knighten kan även kunna få tillgodogöra sig Grandmaster regeln, och kunna claima saker.
Detta är vad jag hoppas kommer bli den vettiga tolkningen.
Re: Nemesis great sword
Puckad fråga: Varför skulle den inte kunna åka en stormraven?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Re: Nemesis great sword
För att den inte blir mindre av att kunna teleportera sigArioch skrev:Puckad fråga: Varför skulle den inte kunna åka en stormraven?
En bild säger mer än 1000 kaniner
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Nemesis great sword
Och en Storm Raven får transportera infanteri och hoppinfanteri, men inte monstruösa kreatur.
Och monströsiteten bör rimligtvis inte gå över av att man köper en teleporteringsgrunka,
trots att det står att användaren blir hoppinfanteri.
Och monströsiteten bör rimligtvis inte gå över av att man köper en teleporteringsgrunka,
trots att det står att användaren blir hoppinfanteri.
- theWatchman
- Inlägg: 2559
- Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09
Re: Nemesis great sword
men i alla andra regeltolkningar ska man läsa ordagrannt, eller vad?speedfreek skrev:Och en Storm Raven får transportera infanteri och hoppinfanteri, men inte monstruösa kreatur.
Och monströsiteten bör rimligtvis inte gå över av att man köper en teleporteringsgrunka,
trots att det står att användaren blir hoppinfanteri.
Re: Nemesis great sword
Skulle den inte kunna vara Jumpinfantry och Monstrus Creature samtidigt?
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Nemesis great sword
Om du magnetar din Dread Knight så den går att fälla ihop och klämma in i din Storm Raven så är det helt ok för mig.
Och isåfall kan vi även spela med att Raiders passagerare dör på en explosoion eftersom det inte går att ställa ut 10 x 25mm eller 5 x 40mm under en Raider utan att sticka ut.
@Skulliz
Det bli konstigt att få vissa fördelar ibland och andra vid andra tiillfällen.
Ska han få slå 2D6 mot fordon och isåfall varför? Gubben är ju Jump Infantry också och de slår bara 1D6.
Men med lite rim och reson så borde det fungera.
Och isåfall kan vi även spela med att Raiders passagerare dör på en explosoion eftersom det inte går att ställa ut 10 x 25mm eller 5 x 40mm under en Raider utan att sticka ut.
@Skulliz
Det bli konstigt att få vissa fördelar ibland och andra vid andra tiillfällen.
Ska han få slå 2D6 mot fordon och isåfall varför? Gubben är ju Jump Infantry också och de slår bara 1D6.
Men med lite rim och reson så borde det fungera.
Re: Nemesis great sword
Fast om Doomfists räknas som S10 på knekten, vad ska den då någonsin med en 10p demonhammare till?
Jag anser nog personligen att precis som att en Dreadnought aldrig kan bli scoring så måste en Dreadknight ta en hammare för att få S10 på sina attacker. Den slår fortfarande med 2d6 mot fordon och går igenom vanliga saves med de normala attackerna.
Sedan håller jag självklart med om att han ska "move as", inte "are", Jump Infantry
Jag anser nog personligen att precis som att en Dreadnought aldrig kan bli scoring så måste en Dreadknight ta en hammare för att få S10 på sina attacker. Den slår fortfarande med 2d6 mot fordon och går igenom vanliga saves med de normala attackerna.
Sedan håller jag självklart med om att han ska "move as", inte "are", Jump Infantry
- theWatchman
- Inlägg: 2559
- Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09
Re: Nemesis great sword
Klart att det ska fungera. Bara konstigt att man ska vara ultra petig med tolkningar ibland och ibland inte.speedfreek skrev:Om du magnetar din Dread Knight så den går att fälla ihop och klämma in i din Storm Raven så är det helt ok för mig.
Och isåfall kan vi även spela med att Raiders passagerare dör på en explosoion eftersom det inte går att ställa ut 10 x 25mm eller 5 x 40mm under en Raider utan att sticka ut.
@Skulliz
Det bli konstigt att få vissa fördelar ibland och andra vid andra tiillfällen.
Ska han få slå 2D6 mot fordon och isåfall varför? Gubben är ju Jump Infantry också och de slår bara 1D6.
Men med lite rim och reson så borde det fungera.
Re: Nemesis great sword
Håller med, han är fortfarande MC som slår med 2d6 mot fordon, han blir inte ett jump infantry, men förflyttar sig som sådan om han har teleporten.
Sedan fattar jag inte grejen med hammaren, den dubblar styrkan och du slår på vanligt initiativ. Gör inte nemesis doomfists det med? Kan ju vara så att..... Ta hammaren dubbla styrka plus 2d6, eller två fistar S6 +1A plus 2d6 eller slutligen svärd, 3 grund attacker S6 med reroll plus 2d6.
Sedan fattar jag inte grejen med hammaren, den dubblar styrkan och du slår på vanligt initiativ. Gör inte nemesis doomfists det med? Kan ju vara så att..... Ta hammaren dubbla styrka plus 2d6, eller två fistar S6 +1A plus 2d6 eller slutligen svärd, 3 grund attacker S6 med reroll plus 2d6.