Utan att ha funderat alltför mycket skulle jag säga att det fortfarande är hullet som bli wrecked.Gonka Koff skrev:Vad händer när ett fordon blir wreckat? Blir sponsons och annat som normalt är osynligt då synligt igen?
Cover saves av Gargoyles
Re: Cover saves av Gargoyles
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Känns som att tolkningen löser ett icke-existerande problem. Synd.
-
Gonka Koff
1) Räknas delar av ett wreck som inte är hull räknas som dangerous terrain?Katarsis skrev:Utan att ha funderat alltför mycket skulle jag säga att det fortfarande är hullet som bli wrecked.Gonka Koff skrev:Vad händer när ett fordon blir wreckat? Blir sponsons och annat som normalt är osynligt då synligt igen?
2) Måste man som fiende hålla sig 1" ifrån osynliga delar på ett fordon?
3) Får man stå på samma plats som en osynlig del av en modell?
4) Får man ha osynliga delar av en modell inuti impassable terrain eller andra modeller?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Eftersom man alltid möter hull på fordon (förutom när de själva skjuter) blir svaren, med all rimlighet:
(antar att "osynlig" innebär delar som man inte får skjuta på och därmed inte heller skymmer LoS)
1) Nej
2) Nej
3) Ja
4) Ja
Har f.ö. för mig att sponsons är hull. Inte regelboken med i plugget med jag vill minnas att bara detaljer (där dozer blades ingår) och pipor inte är hull.
(antar att "osynlig" innebär delar som man inte får skjuta på och därmed inte heller skymmer LoS)
1) Nej
2) Nej
3) Ja
4) Ja
Har f.ö. för mig att sponsons är hull. Inte regelboken med i plugget med jag vill minnas att bara detaljer (där dozer blades ingår) och pipor inte är hull.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Det är väll ändå så att det bara är osynligt vad gäller skytte? Det borde isf svara på alla ovanstående frågor.
Rouge Trader
Sidan 56: "... for distances involving a vehicle, measure to or from their hull (ignore gun barrels, dozer blades, antennas, banners and other decorative elements)."Gonka Koff skrev:2) Måste man som fiende hålla sig 1" ifrån osynliga delar på ett fordon?
3) Får man stå på samma plats som en osynlig del av en modell?
4) Får man ha osynliga delar av en modell inuti impassable terrain eller andra modeller?
jag har för mig att jag läst att saker som sponsons och turrets räknas som en dell av hull...
Jupp, kort sagt så finns inte de "osynliga" delarna utav modellerna.kelaino skrev:1) Nej
2) Nej
3) Ja
4) Ja
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Gonka Koff
Bra, det verkar som att jag fått det om bakfoten. Då blir det litet bättre.Nefrums skrev:jag har för mig att jag läst att saker som sponsons och turrets räknas som en dell av hull...
Tack för svaren
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Stämmer bra.Nefrums skrev:jag har för mig att jag läst att saker som sponsons och turrets räknas som en dell av hull...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015