WYSIWYG diskussion, vi vill höra era tankar!

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: WYSIWYG diskussion, vi vill höra era tankar!

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att det funkar bra. Dom ser ut att vara ganska jämnstora, så det bordet funka. Men precis som Olauf säger för man vara lite givmild med LoS och sånt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Flygmaskin

WYSIWYG diskussion, vi vill höra era tankar!

Inlägg av Flygmaskin »

Ball! Kör!
Känns som min regel generellt för konverteringar. Tydligt+ball=go! Tror det är omöjligt att ha en generell regel för vad som skall fällas eller frias.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Nurgle skrev:Dark angels tacticals som ultra marines? Ravenwing bikers som white scars?
Jag skulle nog kunna dela ut lite WYSIWYG-straff för detta, speciellt om det vara flera olika chapters som spelades samtidigt.
WYSIWYG hanldar för mig om att ens motståndare skall kunna se vad det är denne spelar mot, och att säga att alla Dark Angels är White Scars är för mig nästan lika fel som att säga att alla Meltaguns är Lascannons.

@Glottkin-Knight: Kör på bara.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Fullt logiskt och går att förstå varför. Så får se mina små finingar som en kortvarig relation som känns bra för stunden.

*skrubbar mig med stålborste hopkrupen i duschen till tonerna av "Crying game"*

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Knight Archeron som Knight Errant?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Om du kan förminska den en del samt sätta på orginalvapen så är det nog inga problem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Nora

Inlägg av Nora »

Hej jag har en ganska så specifik fråga kring WYSIWYG. Frågan gäller Great Unclean One. Säg att jag skulle vara med på en tungring som som håller normalhårt på WYSIWYG och har med denna modellen. I grunden har inte modellen något vapen men den kan få olika vapen i och med rewards. Min fråga är således skulle det vara något problem att, på sådan turnering, spela med en modell som har ett svärd, välja (detta är ju trots allt ett val) rewarden Plague Flail? Detta är ju något som bestäms direkt innan varje match.
Jag håller nämligen på att bygga mig en konvertering av denna modellen och den blir nog snyggast utan något vapen alls.
Tackar för svar!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Nora skrev:Hej jag har en ganska så specifik fråga kring WYSIWYG. Frågan gäller Great Unclean One. Säg att jag skulle vara med på en tungring som som håller normalhårt på WYSIWYG och har med denna modellen. I grunden har inte modellen något vapen men den kan få olika vapen i och med rewards. Min fråga är således skulle det vara något problem att, på sådan turnering, spela med en modell som har ett svärd, välja (detta är ju trots allt ett val) rewarden Plague Flail? Detta är ju något som bestäms direkt innan varje match.
Jag håller nämligen på att bygga mig en konvertering av denna modellen och den blir nog snyggast utan något vapen alls.
Tackar för svar!
Absolut!

Demoner är svåra då de kan ha olika vapen mellan varje match, så any weapon goes säger jag :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Håller med, det är inga problem.

Sen är det dock coolt om man har alla valen magnetade ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Katarsis skrev:
Nurgle skrev:Ravenwing bikers som white scars?
Jag skulle nog kunna dela ut lite WYSIWYG-straff för detta, speciellt om det vara flera olika chapters som spelades samtidigt.
WYSIWYG hanldar för mig om att ens motståndare skall kunna se vad det är denne spelar mot, och att säga att alla Dark Angels är White Scars är för mig nästan lika fel som att säga att alla Meltaguns är Lascannons.
OK - men så här då: Ravenwings: slipar axlarna och tar bort övriga vingmarkörer och har white scars transfer.
Kanske blodröd vinge bakpå biken. Kryddat med en bra story om varför i h-ete de ser ut som de gör.

(Nu kan man ju undra varför anstränga sig så? Lite snålhet möjligen. Samt framförallt för att modellerna helt enkelt är sjukt mycket snyggare än de rumphuggna, ordinära spacebiksen.)

Skriv svar