Frag cannons och overwatch

Regelfrågor och förslag på husregler
Revener

Re: Frag cannons och overwatch

Inlägg av Revener »

Fast om man läser overwatch regeln så är det ju inte luddigt.......
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Seth skrev:
Katarsis skrev:Jag är nog benägen att hålla med om detta. Tycker nog personligen att detta är en lite för liten sak att ta med i SVFAQn men om det skulle diskuteras där så tycker jag att Template 2-vapen på något sätt skall overwatcha mer än Template 1-vapen. Sedan om det är D3*2 eller 2D3 låter jag vara fritt.
Att det skulle vara en för liten sak kan jag inte riktigt hålla med om. Minst en Frag cannon furioso är ju nästan givet för alla hårda BA-listor just nu.
Jag tror inte att jag någonsin har chargeat en Fragisoso och även om jag nu skulle chargea en så skall det till en ganska tuff enhet och då tror jag inte att jag riktigt bryr mig.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Revener skrev:Fast om man läser overwatch regeln så är det ju inte luddigt.......
Det handlar om vilka skytteregler som gäller utanför skyttefasen. Och i vilken ordning de ska gälla när det uppstår en konflikt. Kan man t ex skjuta två pistoler i overwatch? Kan en MC skjuta fler än ett vapen?
Det framgår inte heller klart i regelboken och GW har inte FAQat konsekvent i andra fall. :|

Men men, som BA spelare själv säger jag 1D3 tills vi ser en ev FAQ.

:!: Då vi ändå har frag cannons på tapeten

Vad säger ni om att skjuta på olika våningsplan i samma skyttefas?

Skriv svar