Nya FAQs uppe
Re: Nya FAQs uppe
Tycker Swefaq trumpar GWfaq och kör upp den senaste faqen nånstans där solen inte lyst på jättelänge på nåt faqtroll i England
Re: Nya FAQs uppe
fast en broodlord som kör en beam power (finns någon primaris som den får ta tror jag) får den inte användas enligt FAQn. så det är skitsamma om den träffar automagiskt, den får inte låtsas som att den kan hantera vapen eller vapenlika förmågor från början.Apocswe skrev:Om dom har en specialregel som säger att dom alltid autoträffar med sina psychic shooting attacker så spelar det väl ingen roll vilken BS dom har, codex trumfar alltid regelboken, så även om BS0 enligt regelboken säger att du automissar, så har codexen företräde med sitt autoträff via psychic shooting...
Och eftersom det är en regelboks faq så trumfar fortfarande codexen
Så skulle jag iaf spela det som...
Ja' än't bittä'!
- Lottomannen
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48
Re: Nya FAQs uppe
Jag tycker också att det framgår tydligt i regelboken att när du har BS0 så kan du inte skjuta.
Och i Old Zog(something)s fall så kan jag inte tänka mig någon annan anledning till att man skulle ta upp det i FAQ än just därför.
Och i Old Zog(something)s fall så kan jag inte tänka mig någon annan anledning till att man skulle ta upp det i FAQ än just därför.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Nya FAQs uppe
Hade varit enklast att ge honom ett undantag eller varför inte BS2 (som alla andra orker). Nä det var tydligen bättre att gå emot hela intentionen av ork-psyk-reglerna.
Sedan bör man tolka det som att han kan rulla om kraften en gång med sin Warphead regel. Men inte en gång till för att han inte kan använda den.
Sedan bör man tolka det som att han kan rulla om kraften en gång med sin Warphead regel. Men inte en gång till för att han inte kan använda den.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
- Lottomannen
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48
Re: Nya FAQs uppe
Ja, annars blir det ju riktigt knasigt.guildmaster skrev:Sedan bör man tolka det som att han kan rulla om kraften en gång med sin Warphead regel. Men inte en gång till för att han inte kan använda den.
Bara jag som känner att man har ätit för mycket svamp när man gjort den har faq'en? Snart behövs det en faq-faq.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Nya FAQs uppe
Lottomannen skrev:Ja, annars blir det ju riktigt knasigt.guildmaster skrev:Sedan bör man tolka det som att han kan rulla om kraften en gång med sin Warphead regel. Men inte en gång till för att han inte kan använda den.
Bara jag som känner att man har ätit för mycket svamp när man gjort den har faq'en? Snart behövs det en faq-faq.
Verkligen inte bara du
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Nya FAQs uppe
Får man snapfiera om man har BS0? Då får man ju BS1.. 
Re: Nya FAQs uppe
Fast det Fenris säger stämmer inte, är bara önsketänkande. FAQn är kristallklar- du får inte använda krafter som inte behöver LoS ifall du sitter i en transport, inte ens på din egen transport. Med tanke på att det bara mind war som behöver LoS (och den kan du inte heller använda i en transport) så täcker förbudet alla andra krafter.MITTZ skrev:ok, skönt att höra.
Egentligen slår det ju mest mot Eldrad då, och han kändes ju lite för självklar som det var så det var mest bra.
Så, GW bestämde sig helt plötsligt och omotiverat att nerfa Eldar, så är det bara.