Nya FAQs uppe

Regelfrågor och förslag på husregler
Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av Apocswe »

Tycker Swefaq trumpar GWfaq och kör upp den senaste faqen nånstans där solen inte lyst på jättelänge på nåt faqtroll i England

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av Halvar »

Apocswe skrev:Om dom har en specialregel som säger att dom alltid autoträffar med sina psychic shooting attacker så spelar det väl ingen roll vilken BS dom har, codex trumfar alltid regelboken, så även om BS0 enligt regelboken säger att du automissar, så har codexen företräde med sitt autoträff via psychic shooting...

Och eftersom det är en regelboks faq så trumfar fortfarande codexen :)

Så skulle jag iaf spela det som...
fast en broodlord som kör en beam power (finns någon primaris som den får ta tror jag) får den inte användas enligt FAQn. så det är skitsamma om den träffar automagiskt, den får inte låtsas som att den kan hantera vapen eller vapenlika förmågor från början.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av Lottomannen »

Jag tycker också att det framgår tydligt i regelboken att när du har BS0 så kan du inte skjuta.

Och i Old Zog(something)s fall så kan jag inte tänka mig någon annan anledning till att man skulle ta upp det i FAQ än just därför.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av guildmaster »

Hade varit enklast att ge honom ett undantag eller varför inte BS2 (som alla andra orker). Nä det var tydligen bättre att gå emot hela intentionen av ork-psyk-reglerna.

Sedan bör man tolka det som att han kan rulla om kraften en gång med sin Warphead regel. Men inte en gång till för att han inte kan använda den.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av Lottomannen »

guildmaster skrev:Sedan bör man tolka det som att han kan rulla om kraften en gång med sin Warphead regel. Men inte en gång till för att han inte kan använda den.
Ja, annars blir det ju riktigt knasigt.

Bara jag som känner att man har ätit för mycket svamp när man gjort den har faq'en? Snart behövs det en faq-faq.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Nya FAQs uppe

Inlägg av Flogger »

Lottomannen skrev:
guildmaster skrev:Sedan bör man tolka det som att han kan rulla om kraften en gång med sin Warphead regel. Men inte en gång till för att han inte kan använda den.
Ja, annars blir det ju riktigt knasigt.

Bara jag som känner att man har ätit för mycket svamp när man gjort den har faq'en? Snart behövs det en faq-faq.

Verkligen inte bara du :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av Jonas »

Får man snapfiera om man har BS0? Då får man ju BS1.. :lol:

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av Halvar »

Tror det står i en faq också. Svaret ska ha varit nej iaf.
Ja' än't bittä'!

Atnas
Inlägg: 124
Blev medlem: 21 aug 2011, 19:52

Re: Nya FAQs uppe

Inlägg av Atnas »

MITTZ skrev:ok, skönt att höra.
Egentligen slår det ju mest mot Eldrad då, och han kändes ju lite för självklar som det var så det var mest bra.
Fast det Fenris säger stämmer inte, är bara önsketänkande. FAQn är kristallklar- du får inte använda krafter som inte behöver LoS ifall du sitter i en transport, inte ens på din egen transport. Med tanke på att det bara mind war som behöver LoS (och den kan du inte heller använda i en transport) så täcker förbudet alla andra krafter.

Så, GW bestämde sig helt plötsligt och omotiverat att nerfa Eldar, så är det bara.

Skriv svar