Tre regelfrågor
Re: Tre regelfrågor
Det blir lätt lite Gökboet när 40k:are diskuterar regler.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
"Never tell me the odds."
Jo, det kan jag köpa men att köra som nedan är ju fel (F= front, B=bak):imp skrev:Inte riktigt. Pivot som du tänkt dig, runt mittpunkten. Vilket innebär följande:Joppe skrev:En sak som dök upp på Skånecupen för mig var hur man mäter förflyttningar. Jag har alltid kört att ingen punkt på fordonet får åka längre än max förflyttning. Men flera jag mötte körde att endast någon punkt på fordonet behöver flytta lika långt eller mindre än max förflyttning. Då kan man genom att köra 12" och sedan vrida fordonet runt fronten komma en fordonslängd längre fram.
Om fordondet står med sidan mot den riktning det vill åka från början så pivotar det och tjänar då (längden-bredden)/2. På en rhino blir det lite mindre än en tum (om jag kommer ihåg rätt). Inte i närheten av en fordonslängd alltså
FB<-12"->BF
Senast redigerad av 1 Joppe, redigerad totalt 16 gånger.
Ja, pivot i mitten, så en bil som vänder sig 180° tjänar inte någonting
En bild säger mer än 1000 kaniner
Det går att tjäna nån tum på att vrida sig rätt. Det förbjöda att spela så i 4th ed swefaqn.. Men i och med att man inte kan rino rucha på samma sätt så är det inte ett så stort problem längre.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Låter vettigt såklart, glömde jämföra vad det stod för beskrivning under turboboost. Fick för mig det var samma.Nefrums skrev:Jag tycker att det är ganska uppenbart att de menar att man ska mäta kostaste sträckan. Om den sen går runt saker så blir den längre än fågelvägen.
Leder iofs till att man kan åka sidleds.
Fast det där gäller ju bara för att räkna ut hur svårt det är att träffa en bil i närstrid.Norrland skrev:Låter vettigt såklart, glömde jämföra vad det stod för beskrivning under turboboost. Fick för mig det var samma.Nefrums skrev:Jag tycker att det är ganska uppenbart att de menar att man ska mäta kostaste sträckan. Om den sen går runt saker så blir den längre än fågelvägen.
Justja, jag är bara trött. Tycker ändå inte man ska få köra flatout stillastående.HeadWar skrev:Fast det där gäller ju bara för att räkna ut hur svårt det är att träffa en bil i närstrid.Norrland skrev:Låter vettigt såklart, glömde jämföra vad det stod för beskrivning under turboboost. Fick för mig det var samma.Nefrums skrev:Jag tycker att det är ganska uppenbart att de menar att man ska mäta kostaste sträckan. Om den sen går runt saker så blir den längre än fågelvägen.
Sverige FaQ svarade på en av två kvarvarande frågorna, springa så rakt bakåt som möjligt och samtidigt söka coherency.
Åka bakåt var för självklart att skriva om men genom det blev även det utrett.
Åka bakåt var för självklart att skriva om men genom det blev även det utrett.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.