Vad handlar den här diskussionen om? Om man får Assaulta efter att man kommer från reserv? Om man får Assaulta efter att man åkt fortare än Combat Speed?
Okej, kombat var väldigt tydlig med att besvara dessa frågor.
kombat skrev:
Du får aldrig disembarka ur ett fordon som kör mer än 6" Dock kan du köra 6" sen disembarka 6" dvs du kommer 12" totalt sen charga så vad assault vehicle gör är att du rör dig 6" längre innan chargen om du är vanligt infanteri eller walker.
Problemet med din tolkning är att assault vehicle tillåter dig bara assault ur ett fordon när du disembarkar den ger dig dock inte tillåtelse att charga när du kommer från reserven. Det har ingen betydelse när man ser att den träder i kraft. Reglen säger:
1. Du får inte assaulta när du kommer från reserven
2. Du får inte använda några special regler som gäller från början av rundan.
Assault vehicle:
Du får assaulta efter att du har disembarkat eller fordonet sprängs.
Dvs assault vehicle reglen tar bort hindret som alla vehicles har när man inte får assaulta efter en disembark. Dock ger den dig inte tillåtelse att charga när man kommer från reserven.
Vad var felet på dessa svar?
Åtminstone är ju svaret på min andra svaret löjligt uppenbart. Om du inte får dissembarka, hur kan du då få chargea??