Bra. Nu ska ni baa uppdatera dokumentet ocksåcadelin skrev:I swefaq-gruppen har nu konsensus blivit följande:
I fallet Eldarad så kan han välja att slåss med witchblade+pistol och få en extra attack och inte ignorera armour saves eller staven och bara få en attack men ignorerar armoursaves.
På samma sätt som Calgar kan slåss antingen med powersword med 4 attacker eller två powerfists med 5 attacker.
Special weapons i närstrid (Eldrad i detta fallet)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Special weapons i närstrid (Eldrad i detta fallet)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- Lottomannen
Det tycker jag låter jättebra.cadelin skrev:I swefaq-gruppen har nu konsensus blivit följande:
I fallet Eldarad så kan han välja att slåss med witchblade+pistol och få en extra attack och inte ignorera armour saves eller staven och bara få en attack men ignorerar armoursaves.
På samma sätt som Calgar kan slåss antingen med powersword med 4 attacker eller två powerfists med 5 attacker.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Antar att samma sak kommer att gälla en archon med t.ex. djin blade och venom blade och pistol med i sådana fall?
Ja, det kan man anta.nialion skrev:Antar att samma sak kommer att gälla en archon med t.ex. djin blade och venom blade och pistol med i sådana fall?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- speedfreek
Jag fattar inte vad det är man kan anta?
Hur många attacker har en Archon (4) med djinn blade (+2 när det används) och giftkniv (special CCW) och pistol (extra CCW) när han använder respektive vapen?
Får han +1A för pistolen eller ej?
Hur många attacker har en Archon (4) med djinn blade (+2 när det används) och giftkniv (special CCW) och pistol (extra CCW) när han använder respektive vapen?
Får han +1A för pistolen eller ej?
Som jag tolkar det +1 attack. Så grund +2+1 med djin, grund +1+1 med venom.
- speedfreek
Det var lite kul att du skrev fel...nialion skrev:Som jag tolkar det +1 attack. Så grund +2+1 med djin, grund +1+1 med venom.
Ja det gjorde jag. 
Vad jag försökte säga var att man får välja vilken vapenkombination man skall använda. Antingen pistol + djinn blade eller pistol plus venom blade.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"